D’altra banda, aquest dimarts també s’ha desvetllat la imatge de la capitalitat de la cultura, que ha estat dissenyada per l’estudi igualadí Burzon*Comenge. El logotip ha estat escollit entre les propostes presentades per cinc estudis diferents. En concret, la imatge escollida està formada per tres elements que representen els conceptes història i patrimoni, ciutat viva i ciutadania. En aquest sentit, Ester Comenge, directora de l’estudi, ha explicat que per plasmar aquests tres conceptes han escollit tres símbols: unes aigües –que s’han extret de l’escut d’Igualada de l’any 1381-, una roda –que simbolitza el “dinamisme i la vitalitat” de la ciutat i la cultura-, i uns punts –que fan referència a la ciutadania i la diversitat-.
Per la seva part, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha celebrat que el 2022 es podrà visibilitzar “tot el potencial, energia i talent que emana de la nostra ciutat” i creu que serà “el gran any per la cultura en general, però sobretot, per la cultura a Igualada”. “El 2022 ja serà un any allunyat de la fatiga de la pandèmia”, celebra Castells.
L’organització de la Capital de la Cultura Catalana té com a objectiu contribuir a “ampliar la difusió, l’ús i el prestigi social de la llengua i cultura catalana, incrementar la cohesió cultural dels territoris, així com promocionar i projectar el municipi designat”. El març de l’any passat es va comunicar a Igualada que seria Capital de la Cultura Catalana 2022. Enguany la capitalitat recau en la ciutat de Tortosa.