Diumenge, 12 de gener de 2025
És notícia

La C-55 tindrà un desdoblament fins a Manresa de 50 milions d’euros

Avatar photo

La carretera tindrà un tercer carril entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa en sentit nord, permetent ampliar la velocitat màxima i eliminar problemes de congestió

El Govern català invertirà 50 milions d’euros en desdoblar la carretera C-55, que connecta el Bages amb el Baix Llobregat, en sentit nord (direcció Solsona), des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa.

 

“Portem anys esperant el dia d’avui. Tenim consens per desencallar la problemàtica de mobilitat de la nostra comarca. Aquest fre a la competitivitat del Bages”. Així de satisfet s’ha mostrat el president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez, durant la presentació del projecte que el Govern té per a la C-55.

 

Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, els problemes de sinistralitat es van solucionar amb la construcció d’una mitjana a la carretera, però ara el principal inconvenient dels usuaris és la congestió. Un estudi elaborat pel Govern conclou que els episodis de més congestió es concentren principalment en sentit nord, en el tram de via comprès entre la incorporació de la C-16 i Castellgalí. En sentit sud, asseguren, les retencions són “ocasionals”.

 

Per això, el Govern només preveu desdoblar la C-55 en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa. Això permetrà ampliar la velocitat de la via, que ara és de 50 km/hora a Castellgalí i, per tant, eliminar una de les principals raons de les congestions.

 

D’aquesta manera, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Juli Fernàndez, considera que s’ha trobat una solució que és respectuosa amb el medi ambient, ja que tota la intervenció es preveu pel traçat actual, sense necessitat de saltar el riu Llobregat. Els treballs tenen un pressupost de 50 milions d’euros i s’iniciaran el 2025.

 

El tram on es preveu actuar és el més carregat de vehicles, amb uns 33.000 vehicles diaris. La nova proposta permetrà reduir la congestió i les emissions de CO₂. En concret, en aquest tram, es calcula que es reduiran les emissions en 277 tones de CO₂ anuals.

 

La millora de la C-55 és una reivindicació històrica a la Catalunya Central. La plataforma ‘No + morts a la C-55’ i els agents econòmics i polítics del territori fa anys que reclamen millores a la carretera que, en els seus anys més negres, registrava més d’una desena de víctimes mortals a l’any. Aquest dijous, però, la C-55 n’ha registrat una altra. Es tracta d’un home de 60 anys i veí de Cardona, que va morir per un xoc frontal a Navàs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cambrils celebrarà la 1a edició de Power Women Games

Notícia següent

Terrassa se suma als actes contra la LGTBIfòbia al futbol

Notícies relacionades