ERC Manresa aposta per una mobilitat més sostenible amb bus, tren i bicis

Avatar photo

La candidatura que encapçala Marc Aloy Guàrdia planteja integrar les línies urbana i comarcal d’autobusos i el futur metro de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

ERC Manresa ha presentat aquest matí els eixos estratègics en matèria de mobilitat per al proper mandat, que entén com un dels pilars bàsics per reforçar l’activitat i la qualitat de vida de les persones que viuen i treballen a la ciutat. Ho ha fet amb el suport del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, a l’espai on hi haurà la futura estació soterrada de Ferrocarrils de la Generalitat a Manresa.

 

Esquerra ha volgut fer valdre la inversió de 40 milions d’euros que el Govern de la Generalitat ha anunciat per fer possible el soterrament de la línia de FGC al seu pas per Manresa. Una obra que suposarà un abans i un després en la transformació urbanística de la ciutat amb nous itineraris a peu, més espai públic i millora del trànsit. El partit ha reivindicat l’aposta decidida al capdavant de l’Ajuntament per fomentar l’ús del transport públic i recorda que aquest últim any s’ha assolit la xifra rècord de 2,3 milions de persones usuàries al bus urbà, potenciant els abonaments per a joves i estrenant una prova pilot per anar a l’escola en autobús.

 

La candidatura que encapçala Marc Aloy Guàrdia planteja integrar les línies urbana i comarcal d’autobusos i el futur metro de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb una xarxa única per fomentar l’ús del transport públic. Aloy ha explicat que “treballarem amb els municipis del Bages i la Generalitat per constituir l’Àrea del Transport Metropolità de Manresa, com ja tenen Girona, Tarragona i Lleida, que integri els serveis de bus urbà de Manresa i els busos de la comarca, aprofitant que les dues concessions caduquen el 2028”. ERC ha identificat que el 20% dels desplaçaments que es fan a Manresa, uns 40.000, són entre la ciutat i els municipis de l’entorn i, per això, vol potenciar l’ús del transport públic per aconseguir reduir part del trànsit actual.

 

Per a ERC aquesta integració permetrà multiplicar les freqüències de pas actuals, també als barris, i oferir uns preus més competitius que “facin que el conjunt de la ciutadania utilitzi encara més el transport públic”. En paral·lel, es treballarà amb el Departament de Territori per guanyar una nova línia que enllaci Sant Joan de Vilatorrada, Manresa, Sant Fruitós de Bages i Navarcles amb busos ràpids i amb freqüències.

 

El partit ha defensat que aquesta nova xarxa també integri les noves estacions de la línia de FGC que es construiran a Manresa a La Parada i al Parc de l’Agulla i que esdevindran estratègiques per afavorir la mobilitat de totes les persones que viuen i treballen en aquesta zona nord de la ciutat. FGC estudia les possibilitats d’una línia de tren-tramvia que enllaçaria Manresa amb els municipis de Sant Joan i Súria i Sallent, que ERC també planteja que hauria de quedar sota el paraigua de la xarxa de transport públic de la ciutat.

 

Potenciar la xarxa de carrils bici

La segona gran aposta en matèria de mobilitat d’ERC Manresa per al proper mandat serà la creació d’una xarxa de carrils bici segura i ben delimitada que travessin la ciutat de nord a sud i d’est a oest per promoure l’ús de la bicicleta com un mitjà de transport àgil i, sobretot, útil per als desplaçaments diaris cap a la feina. En aquest sentit, Aloy ha destacat que “completarem l’actual recorregut entre el Congost i el Parc de l’Agulla, que la Generalitat allargarà fins a Santpedor, treballarem per donar continuïtat a l’itinerari sud fins al barri del Xup i vetllarem perquè es completi el carril que s’està construint fins a Bufalvent”.

ERC també ha anunciat la construcció d’un nou carril bici que, des de Sant Fruitós de Bages, entrarà a Manresa per la carretera de Vic fins a la Bonavista. “Des d’aquest punt continuarà fins al Passeig, carretera de Cardona, el polígon del Pont Nou i continuarà cap a Sant Joan de Vilatorrada”, ha explicat el partit. ERC també reforçarà la senyalització en aquells carrers més estrets per fer explícit que l’ús de la bicicleta és un mitjà de transport tan vàlid com qualsevol altre i, afavorir d’aquesta manera, el seu ús.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una intensa calamarsada inunda carrers de Girona

Notícia següent

Pere Granados (Sumem-PSC) proposa la construcció d’un Complex Multiesportiu Municipal

Notícies relacionades