Una coneguda empresa d’automoció tanca i acomiada una cinquantena de treballadors a Catalunya

La decisió arriba després de setmanes de vaga indefinida per part de la plantilla

24 de novembre de 2025 a les 11:32h
Actualitzat: 24 de novembre de 2025 a les 11:55h

La fàbrica de recanvis per a l’automòbil de Marelli España a Santpedor tancarà les seves portes, deixant sense feina 49 empleats, després d’un acord entre la direcció de l’empresa i els representants sindicals. La decisió arriba després de setmanes de vaga indefinida per part de la plantilla, que ha pressionat per aconseguir condicions més favorables en el procés de sortida.

Segons ha detallat el sindicat CCOO, els acomiadaments inclouen indemnitzacions de 40 dies per any treballat, amb un límit de 36 mensualitats. A més, s’ha previst un pagament addicional de 4.000 euros per a indemnitzacions superiors a 50.000 euros i de 8.000 euros per les inferiors. Els treballadors majors de 57 anys podran optar per un pla de rendes especial amb la Seguretat Social, garantint el 75% del salari net fins als 63 anys, amb la possibilitat d’ampliar aquesta cobertura fins als 65 anys si no compleixen els requisits de cotització per a la jubilació.

L’empresa, amb orígens a Itàlia i actualment sota el control del grup japonès Calsonic Kansei, va comunicar el tancament de la planta el passat octubre, adduint pèrdues econòmiques i una caiguda en la producció. Només tres empleats han estat reubicats en altres centres del grup a Europa.

Una nova oportunitat amb la reindustrialització

Com a part de l’acord, s’ha creat una taula de reindustrialització amb la participació de l’empresa, els treballadors i representants de l’administració catalana. L’objectiu és trobar un nou inversor que pugui ocupar les instal·lacions de Santpedor i reprendre l’activitat productiva. Segons fonts sindicals, qualsevol empresa que reprengui la producció hauria de readmetre els treballadors acomiadats, tal com va passar recentment en el procés de reindustrialització de Nissan a la Zona Franca de Barcelona.

L’acord és vist pels sindicats com un exemple de gestió responsable del tancament industrial, combinant mesures de protecció laboral immediates amb una aposta per mantenir l’activitat econòmica al territori. Tot i això, la notícia deixa enrere una etapa de més de 50 treballadors que veuran com finalitza la seva etapa laboral a la planta després de dècades de servei en el sector de l’automoció.