Un incendi en un immoble del centre de Manresa ha obligat a evacuar una vintena de persones aquest diumenge al matí i ha deixat l’edifici amb risc d’esfondrament. Els Bombers de la Generalitat continuen treballant a la zona amb nou dotacions i s’ha activat la unitat del Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC) per avaluar l’estat estructural de l’edifici, així com l’arquitecte municipal.
L’avís del foc s’ha rebut a les 10.03 hores en un edifici situat al número 27 del carrer de Santa Llúcia. Segons han informat els serveis d’emergències, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès una vintena de persones, dues de les quals han estat traslladades en estat menys greu a la Fundació Althaia de Manresa.
Fins a set dotacions dels Bombers s’han desplaçat inicialment al lloc dels fets i han comprovat que l’incendi s’havia originat a la planta baixa, propagant-se posteriorment al segon i tercer pis, fet que ha afectat tota l’escala de l’edifici. Davant aquesta situació, s’han evacuat 16 persones per la façana.
La intensa fumarada també s’ha estès a l’immoble contigu, situat al número 25 del mateix carrer, on s’han evacuat tres persones més de manera preventiva.
Tot i que l’incendi ja es troba estabilitzat, els Bombers alerten que la planta baixa del número 27 ha quedat greument afectada i que s’ha produït un petit col·lapse al primer pis, motiu pel qual es manté el dispositiu de seguretat i l’avaluació del risc estructural.