Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Activat el pla INUNCAT per tempestes i calamarsades a diverses comarques

Avatar photo
Protecció Civil recomana evitar aparcar o creuar rieres o punts subterranis inundables
pluja-tempesta-ciutat

Protecció Civil ha activat aquest dijous l’alerta del Pla especial d’emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) per l’avís de pluges intenses aquesta tarda a diverses comarques del Prepirineu oriental.

En concret, i segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, es poden superar els 20 litres en mitja hora en aquesta zona, especialment al Berguedà, Osona, el Ripollès i el Lluçanès.

Els xàfecs aniran sovint acompanyats de tempesta i localment de pedra. De cara a divendres, la probabilitat de pluges intenses disminueix, tot i que encara es preveuen fenòmens locals, i sovint acompanyats de tempesta i puntualment pedra. Protecció Civil recomana evitar aparcar o creuar rieres o punts subterranis inundables.

En aquest sentit, en les recomanacions oficials es parla de circular preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderar la velocitat i mantenir les distàncies de seguretat.

En cas de ser a la muntanya, cal evitar els marges de rius i les lleres de barrancs, rambles o torrents.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Xavier Amor deixa l’alcaldia de Pineda de Mar

Notícia següent

Les Nits d’Estiu de FEDA proposen una nova visita nocturna al camí hidroelèctric

Notícies relacionades