El candidat del grup municipal sobiranista Junts x Catalunya Lleida, Toni Postius, acompanyat de diversos membres de la seva candidatura, ha presentat aquest matí, a la plaça Noguerola, la seva proposta de transport i mobilitat sostenible per la ciutat de Lleida.
Postius assegura que Lleida també vol ser capital pel que fa a mobilitat sostenible. Diu que cal millorar i acabar la xarxa de carril bici, senyalitzar-la i fer que aquesta sigui segura. Cal modificar l’ordenança per pacificar el transit a la ciutat i implementar les zones 30, alhora que també cal una campanya de sensibilització i formació sobre civisme a la carretera. També ha dit que aposta pel transport públic de la ciutat. S’ha de millorar el servei als barris perifèrics de la ciutat. Proposen una major freqüència de busos a les zones més allunyades de la ciutat com Sucs i Raïmat.
Per últim, l’alcaldable ha manifestat que aposten pel vehicle elèctric. A Lleida només hi ha 2 carregadors elèctrics. “Si volem ser capital, hem d’augmentar la xarxa de carregadors. Altres ciutats com Reus o Tarragona tenen un parc de carregadors molt més ampli. La nostra ciutat no està preparada pel vehicle elèctric. Hem de pensar en el futur. El 2021 es preveu que els preus dels vehicles elèctrics s’equiparin amb els de combustió de tota la vida”.