Tarragona treballa per ser la nova capital comercial

Avatar photo

S’han dut a terme reunions amb les associacions comercials del territori per determinar cap a on s’ha de dirigir el comerç tarragoní

El Pla Estratègic de Comerç per a Tarragona tracta de trobar un camí per determinar cap a on s’ha de dirigir el comerç de la ciutat. L’Ajuntament de Tarragona està treballant conjuntament amb la Cambra de Comerç  i amb la Generalitat de Catalunya per establir un document que planifiqui estratègicament accions i mesures que cal aplicar per aconseguir posicionar Tarragona com a capital comercial. Tarragona és la primera ciutat que crea el PEC orientat cap a la nova llei de comerç aprovada.

La consellera de Comerç, Relacions Ciutadanes i Universitats de l’Ajuntament de Tarragona, Elvira Ferrando, ha recalcat que amb aquest pla estratègic pretén donar resposta a la il·lusió de les persones que formen part del comerç. La directora de serveis territorials d’empresa i coneixement de la Generalitat, Carme Mansilla, ha comentat que un dels punts més importants és el de professionalitzar el comerç. Destaca la necessitat d’establir una coordinació entre la vessant pública i privada. D’aquesta manera s’aconseguiran uns majors recursos econòmics que seran destinats a les accions del pla estratègic.

Per altra banda, la presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona,  Laura Roigé, ha destacat les problemàtiques pròpies  que el comerç tarragoní presenta com l’accés a les zones comercials o el preu dels aparcaments. La Cambra de Comerç també s’ha reunit tant amb comerços de proximitat com amb grans superfícies per tal de treballar sobre les seves propostes i presentar-les a l’Ajuntament.

Fins al moment, s’han realitzat cinc sessions per mostrar els pensaments de les associacions comercials. Després de recollir aquestes aportacions es procedirà a la contractació  d’una consultora que liderarà el PEC. La setmana vinent s’iniciaran les jornades tècniques i les taules rodones amb els operadors comercials per acabar de recollir les opinions del sector. Fins al moment s’han pogut agrupar les problemàtiques en tres grups. El primer engloba la promoció comercial de la ciutat, el segon la coordinació entre els establiments i els ens públics i el tercer els problemes que genera l’urbanisme comercial, com per exemple els preus dels aparcaments.

El projecte previ al PEC està en funcionament i pretén recollir les propostes de les línies estratègiques i accions que haurà de desenvolupar el Pla Estratègic de Comerç per a Tarragona. L’estudi previ es presentarà entre finals de maig i principis de juny. El Pla Estratègic de Comerç no veurà la llum fins a finals de 2019 o principis de 2020.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El paviment de l’avinguda Bellissens serà tractat per evitar més accidents

Notícia següent

Creixement notable de les pernoctacions a Tortosa durant la Setmana Santa

Notícies relacionades