Tarragona contractarà detectius privats per combatre l’incivisme

La consellera Begoña Floria ha remarcat que "La lluita contra l'incivisme és una prioritat del govern municipal". L'Ajuntament de Tarragona es gasta anualment prop d'1 MEUR per lluitar contra l'incivisme

4
823

L’Ajuntament de Tarragona tornarà a recórrer als serveis de detectius privats per combatre l’incivisme. Així ho ha anunciat la consellera Begoña Floria que ha remarcat que “La lluita contra l’incivisme és una prioritat del govern municipal”. I és que el consistori tarragoní destina -anualment- gairebé un milió d’euros, concretament, 979.889,23 € per fer-hi front. I és que dins el contracte de recollida i transport de residus urbans, neteja viària i de platges i gestió de la deixalleria municipal de Tarragona, hi ha diversos serveis de neteja que es destinen en exclusiva a netejar la brutícia generada per actes incívics d’alguns ciutadans.  Floria ha destacat que existeix molta preocupació per aquest aspecte i que aquesta gran quantitat de diners “podria dedicar-se per altres esforços”, ha reblat.

Ja fa cosa d’un any que l’Ajuntament de Tarragona ja va haver de recórrer amb aquesta mesura per combatre i perseguir els propietaris dels gossos que no recullen els excrements dels animals al carrer, en total, es van recollir 35 expedients. Tot i això, l’objectiu per aquest 2018 es centrar-se en l’incivisme associat a la neteja. Floria ha insistit que la intenció “no és la persecució dels ciutadans, però treballarem conjuntament amb la Guàrdia Urbana per fer-hi front”. Floria ha afirmat que “no ens agrada haver d’arribar aquest nivell, però hi ha crítica social i hem d’aplicar mesures contundents contra l’incivisme”. A més, la consellera ha lamentat que les conductes incíviques es continuen produint malgrat les campanyes de conscienciació engegades.

Una iniciativa “contundent” perfilada en una taula tècnica a través dels serveis de neteja i la Guàrdia Urbana

Aquesta iniciativa, tal i com ha remarcat Floria “serà contundent” i es perfilarà en una taula tècnica a través de l’Àrea de Neteja de l’Ajuntament de Tarragona i la Guàrdia Urbana i que “hem d’enganxar in fraganti a les persones incíviques”. Només l’any passat, el 2017, l’Ajuntament va obrir 104 expedients a ciutadans i comerços reincidents. Segons Floria “s’ha prioritzat la part pedagògica, però no hi ha hagut més remei que emetre expedients que són una multa de 100€”. A més, Floria ha destacat que “la queixa per l’incivisme cada cop és més alta”. La consellera també ha volgut refermar que se seguiran fent campanyes de conscienciació perquè “l’afectació col·lectiva és molt alta quant a imatge i salubritat de la ciutat”. I és que l’incivisme és una preocupació ciutadana creixent en els últims anys, com es demostra en les 372 entrades que hi ha hagut sobre aquest tema a l’aplicatiu mòbil EPP!. Floria ha volgut destacar que la tasca de “crear una imatge de ciutat és una tasca col·lectiva”.

En concret, les actuacions sobre grafits, pintades i cartells té un cost de 61.571,15 euros l’any-; la neteja de bosses i residus deixats fora dels contenidors suposa una despesa de 423.481,57 euros; la recollida de mobles, andròmines i voluminosos deixats fora dels llocs habituals costa 334.202,12 euros i la inspecció de bosses deixades fora de lloc per identificar els infractors suposa una despesa de 55.010,72 euros l’any.

A més, els 42 contenidors cremats l’any passat -dels quals sis es van poder reparar i els altres es van haver de substituir- van suposar un cost de 92.183,67 euros, mentre que les 112 papereres robades o malmeses van costar 13.440 euros. A banda, aquest còmput no inclou les tasques dels escombriaires o les actuacions de la brigada per reparar o reposar mobiliari urbà malmès.

Més de 10.000 bosses d’escombraries inspeccionades

Dins la campanya sancionadora per lluitar contra actes incívics relacionats amb la recollida d’escombraries, l’any passat es van obrir un total de 104 expedients sancionadors com a resultar d’inspeccionar 10.871 bosses, caixes i altres elements deixats fora de lloc. La majoria de sancions per import de 100 euros corresponen a l’àmbit domèstic -89- i les altres quinze són de l’àmbit comercial.

La campanya, iniciada el 2012, ja suma 536 expedients sancionadors. A més de la campanya sancionadora, també es porta a terme una campanya d’avisos i recordatoris de com deixar els residus i voluminosos de manera correcta, com fer la recollida selectiva correctament, on llençar els excrements dels gossos, entre d’altres. A més, des del Departament s’envien avisos personalitzats i es pengen cartells informatius en portals i s’visa personalment en diverses campanyes realitzades. Tot i l’esforç que s’ha fet en pedagogia, la regidora Begoña Floria ha destacat que d’aquestes més de de 10.000 bosses analitzades, l’Ajuntament ha realitzat un total de 5.422 avisos preventius. “Hem prioritzat la part pedagògica, d’avisar que no ho tornin a fer, però no hi ha hagut més remei que posar 104 multes de 100 euros”, ha lamentat la regidora de Neteja.

4 COMENTARIS