En el comunicat, sostenen que la cantant ha demostrat amb proves “contundents” que “en cap cas” la seva estada va ser mai superior als 183 dies de residència entre 2012 i 2014 i assenyalen que l’Agència Tributària ha utilitzat criteris “molt forçats”. L’equip de Shakira assegura que el criteri d'”absències esporàdiques” que aplica la fiscalia “no té sentit” ja que només és aplicable quan hi ha presència prèvia.
En el període que comprèn la querella, Shakira era una “ciutadana estrangera i fins a 2015 mai va ser resident fiscal a Espanya”, ressalten, per continuar argumentant que en la querella de la fiscalia s’aplica “de manera artificiosa una suposada presència per imposar una tributació a Espanya a algú que no hi ha residit prèviament”. “Aquest fet marca una diferència fonamental respecte a altres casos i, per tant, el converteix en un clar excés recaptatori”, conclouen.
També ressalten que l’estructura societària que es discuteix es va formar al 2007, anys abans de conèixer la seva parella, quan Shakira no vivia a l’Estat, ni tenia intenció de fer-ho i que, a més, va ser validada per autoritats de la Unió Europea reiterades vegades, així com per PwC.
Segons expliquen, Shakira es va declarar resident el 2015. “En el mateix moment en què Shakira passa més de 183 dies, pren la iniciativa de declarar-se resident fiscal a Espanya i tributar en aquest país”, subratllen.
L’equip de Shakira puntualitza que, “al contrari del que diu la fiscalia”, l’artista ha col·laborat amb l’agència i ha presentat “tota la informació de forma clara i transparent per estipular les quotes”. També asseguren que lla cantant va oferir-se per anar a declarar, però que se “li va declinar aquest dret fonamental”.