El responsable de la companyia, que té la seva seu a Sabadell, considera que “no és una mala notícia”, ja que també comporta que el consistori faci un “major control” sobre els aparells que s’utilitzen per a usos turístics “amb nombres de sèrie i registres”. Tot plegat, afirma, permetrà combatre els “operadors pirates”.
Així mateix adverteix que la inclusió dels vehicles de mobilitat personal (VMP) a l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles que Barcelona va aprovar el passat mes de maig, ha permès definir les rutes concretes per on poden treballar els operadors turístics que ofereixen passejades en ‘segway’ a la capital catalana. “Que es limiti la circulació a Ciutat Vella no és una mala notícia perquè Barcelona és una ciutat molt gran i poden oferir els seus serveis per diversos districtes, entre ells alguns tan atractius com Montjuïc o l’Eixample”, comenta.
En aquesta línia assegura que amb aquesta modificació que ha fet el consistori, s’ha pogut regular la circulació de patinets elèctrics, segways, rodes i plataformes elèctriques o tricicles i bicicletes de càrrega i per a turistes. “Suposa un avenç tan per a l’usuari particular, ja que queda molt clar per on pot circular, i també pels operadors turístics perquè defineix les zones on poden oferir els seus serveis”, considera Llorens que diu que “serveix perquè tothom sàpiga a que pot atenir-se”.
A banda, assenyala que “existia un buit legal” que calia resoldre i que la companyia reclamava des de feia anys: “En el cas dels ‘segways’ es tracta de vehicles que no estan matriculats com els ciclomotors però tampoc tenen la mateixa consideració que les bicicletes”, indica el responsable de la companyia que afirma que en els últims anys a tota Europa s’ha anat fent un regulació progressiva d’aquests aparells.