S’ampliarà la transformació del carrer Pere lV

Avatar photo

Les obres començaran a l'abril en el tram entre Selva de Mar i Josep Pla, que se sumarà al de rambla Prim

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment el projecte executiu per a la reurbanització del carrer de Pere IV entre els carrers de Selva de Mar i Josep Pla, al districte de Sant Martí. Aquest tram se suma al de rambla de Prim – Josep Pla, aprovat el novembre passat, de manera que s’amplia la segona fase de la remodelació integral de Pere IV, que s’executarà a la banda Besòs per convertir la via “en un entorn més agradable, pacificat i amb prioritat per al vianant”, segons apunta en un comunicat el consistori. Es preveu que les obres comencin a l’abril i tinguin una durada d’onze mesos, de manera que estigui a punt a la primavera del 2019. La longitud total que sumaran els dos àmbits quan finalitzin els treballs serà de 800 metres, i s’actuarà sobre una superfície de 25.456 metres quadrats. El pressupost total que s’hi destinarà serà d’uns 13 milions d’euros dels quals 6,82 són per al tram Selva de Mar-Josep Pla, i 5,93 milions per el tram rambla Prim-Josep Pla.
Amb el primer tram de Pere IV enllestit a l’estiu, entre els carrers de Roc Boronat i Bilbao, la nova fase de transformació contemplarà una nova calçada de sentit únic en direcció Besòs que inclourà un carril de circulació i un carril de serveis destinat a zones de càrrega i descàrrega, aparcament de motos i altres serveis, al costat mar. També un carril bici bidireccional segregat al costat muntanya.

En la intervenció s’aprofitarà també per ubicar nou mobiliari urbà –bancs, papereres i aparcaments de bicicletes– i adaptar passos de vianants, la instal·lació de semàfors i la senyalització de les cruïlles de la via. Així mateix, es reduiran les places d’aparcament en superfície.

L’Ajuntament de Barcelona afegeix, que l’objectiu final de la remodelació de Pere IV, un dels vials més importants del districte de Sant Martí, és contribuir a la dinamització dels barris per on conflueix la via i, alhora, revitalitzar el patrimoni industrial i la identitat històrica amb nous usos per a activitats econòmiques socials i cooperatives.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els ingressos de la BASF del 2017 incrementen un 32%

Notícia següent

“Hop! Peripècia!” inicia les audicions escolars

Notícies relacionades