Pellicer atendrà personalment la ciutadania a diferents centres cívics de Reus

    Aquest nou servei s'emmarca en el programa de proximitat de l'Alcaldia i s'iniciarà el pròxim 16 d'abril, al centre cívic Mas Abelló

    temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

    L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, fa un pas més en la proximitat a la ciutadania i engega un nou programa per atendre personalment als reusencs a diferents centres cívics de la ciutat. Aquestes visites amb el batlle es realitzaran els primers dilluns de cada mes, tot i que durant maig i juny es farà dos dilluns al mes, de 16h a 20h i sense necessitat de so·licitar cita prèvia. Aquest nou servei s’ha batejat com ‘Dilluns amb l’alcalde’ i s’engegarà el pròxim 16 d’abril, al centre Cívic Mas Abelló. La proposta s’emmarca en el programa de proximitat de l’Alcaldia i té com a particularitat que, de manera rotativa, Pellicer traslladarà l’oficina de l’Alcaldia a tots els centres cívics de la ciutat per atendre les inquietuds de la ciutadania.

    “He detectat la necessitat de fer-ho”, ha pronunciat l’alcalde, que a més ha destacat la importància d”aproximar-se més a la ciutadania. L’objectiu de Pellicer és assolir “proximitat per escoltar i dialogar sincerament amb la ciutadania”. D’aquesta manera “es trasllada l’Alcaldia als barris” i “sense filtres”, en paraules del batlle.

    “No és un tema electoral”

    Respecte al nou servei, però, Pellicer ha demanat que “no s’emmarqui aquesta activitat com un tema electoral perquè no ho és”. L’alcalde ha defensat que ho fa des que va iniciar la seva legislatura el 2011 i que es tracta d’un “tema vocacional”. En aquesta línia, el batlle ha fet un repàs de totes les accions que es duen a terme en el marc del programa de proximitat de l’Alcaldia.

    ‘A peu de carrer’ és una d’aquestes activitats, a través de la qual l’alcalde visita diferents barris, normalment acompanyat pel regidor de Via Pública i alguns veïns per atendre personalment les seves demandes. ‘Fem feina’ permet a Pellicer visitar diferents empreses i polígons. A través de ‘Vermuts amb l’alcalde’, el batlle té “cites a cegues”, segons ha descrit ell mateix, amb grups de ciutadans d’entre 15 i 20 persones. D’altra banda, a través del servei ‘Convivències’ que es va engegar “fa un parell de mesos”, Pellicer es troba “immers en la realitat” dels barris, ja que durant dos dies programa diferents visites amb els teixits de la zona que visita. L’alcalde fa tots els àpats del dia al barri i acudeix a esdeveniments esportius o diferents activitats que tinguin lloc durant aquells dos dies. En aquesta línia de proximitat, a més, l’alcalde ha convertit el seu perfil de Facebook en un canal de comunicació directa amb la ciutadania, en el marc del servei ‘Connectat’. Pellicer ho ha descrit com “una interacció 2.0 amb la ciutadania” que li permet “escoltar les peticions de la gent en temps real”.

    El batlle ha destacat el seu interès per governar mitjançant la proximitat amb la ciutadania. “Conèixer el batec de la ciutat em permet governar millor, ha assegurat” i ha afegit que “no es pot governar sense escoltar a la gent”. “Governar és mullar-se, conèixer els temes i voler saber”, ha conclòs.