Les línies R15 i R16 acumulen 58 denúncies a través de la app Consum

    La majoria estan relacionades amb els retards que pateixen els usuaris de tren

    La Generalitat va posar en marxa el passat mes de gener una nova aplicació mòbil a través de la qual els usuaris de Rodalies de Catalunya poden denunciar les incidències que pateixen. En quatre mesos, les línies que afecten les Terres de l’Ebre, l’R15 i l’R16 acumulen 58 denúncies, la majoria d’aquestes pels retards que pateixen els usuaris. Segons ha explicat la directora de l’Agència Catalan del Consum (ACC), Montserrat Ribera, les denúncies a l’R16 són 46, entre els mesos de gener i abril; mentre que les de l’R15 en són 12. A més dels retards, el motiu d’aquestes denúncies està també relacionat amb l’equipament i confort dels combois o amb la manca d’informació de l’operadora davant alguna incidència. Des de la posada en marxa d’aquesta app de Consum, els usuaris han fet un total de 450 denúncies a tot Catalunya.
    Algunes d’aquestes denúncies es deriven a Territori i Sostenibilitat i altres és la mateixa Agència Catalana de Consum qui sanciona, en aquest cas, a Renfe per, per exemple, cobrar preus diferents per bitllets de llarga distància si es comprava a la guixeta o a la màquina expenedora.