L’AMT registra el 19’75% de les pernoctacions a Espanya

S'ha constatat la preocupació per les dues parts sobre la conjuntura generada davant el Brexit

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

L’Aliança de Municipis Turístics Sol i Platja (AMT), conformada per Adeje, Arona, Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Salou, San Bartolomé de Tirajana i Torremolinos, ha presentat els seus objectius prioritaris com a destinacions turístiques pioneres del territori espanyol, en una reunió a la qual han acudit representants de l’Ambaixada i consolats Britànics a Espanya.

Els vuit municipis turístics pioners que conformen l’AMT representen només el 0,92% del total de la població espanyola. No obstant això, aquests vuit municipis van rebre 11.059.430 turistes estrangers l’any passat 2017, el que representa un 13,52% del total rebut a Espanya, i van aconseguir la xifra de 67.143.208 pernoctacions totals, el que suposa un 19,75% del total registrat al nostre país. Amb un 82,65% d’ocupació mitjana i 86.185 empleats en el sector, la valuosa aportació d’aquests municipis turístics als bons resultats registrats per Espanya (segona potència turística mundial), queden més que patents.

La forta competència global a la qual s’enfronta Espanya, així com l’evolució en les demandes dels nous perfils de client, preocupen aquests vuit municipis turístics pioners, compromesos amb la digitalització del sector, la sostenibilitat, seguretat i accessibilitat de les destinacions, com a elements diferenciadors que els permetin donar resposta a les noves exigències del mercat i mantenir el posicionament líder que ostenten des que el nostre país comencés a obrir-se camí en els rànquings turístics globals.

En aquest sentit, l’AMT reclama la necessitat d’un sistema específic de finançament que es materialitzi en un major suport financer per part de l’Administració Pública, de cara a posar en marxa aquests projectes dirigits a millorar la competitivitat de les destinacions i, per tant, els positius resultats econòmics que Espanya registra en els últims anys en matèria turística.

La reunió de l’AMT ha cpmptat a més amb la presència de Bill Murray, Head of Economics and Public Policy de l’Ambaixada Britànica a Madrid; Sarah Jane Morris, Cònsol de Madrid i Alacant; i Lloyd Milen, Cònsol de Balears, Catalunya i Andorra, interessats en conèixer els objectius i accions prioritàries que la AMT, marca en el seu full de ruta, com a destinacions amb especial potencial de interès per al mercat britànic.

Durant la reunió mantinguda amb aquesta representació del cos diplomàtic britànic a Espanya, els alcaldes dels municipis que conformen l’AMT han abordat la preocupació que suposa el desconeixement de les negociacions que s’estan duent a terme en matèria turística de cara al Brexit. No obstant això, les dues parts han coincidit en la positiva percepció del mercat britànic sobre les destinacions turístiques espanyoles, i en la bona relació comercial en matèria turística que hi ha entre els dos països, de manera que aquesta situació no hauria de tenir conseqüències en el flux de turistes i en el normal desenvolupament dels negocis.

Sobre l’Aliança de Municipis Turístics de Sol i AMT
L’Aliança de municipis turístics de sol i platja (AMT) neix de la iniciativa de 8 destinacions turístiques pioneres a Espanya, com són Adeje, Arona, Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Salou, San Bartolomé de Tirajana i Torremolinos, la singularitat turística i compromís amb la digitalització del sector, la sostenibilitat, l’accessibilitat, i la cooperació entre destinacions, representa un conjunt de fortaleses comuns que els permetran mantenir la seva posició de lideratge en el sector.