L’Ajuntament de Tarragona exigeix una xarxa ferroviària de qualitat

Avatar photo

Els grups municipals s'han unit per reivindicar conjuntament canvis i millores en la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Pla general de l’arribada del primer Euromed a l’estació del Camp de Tarragona. ACN

Aquest matí, els representants dels grups de l’Ajuntament de Tarragona han fet una declaració institucional per parlar sobre el futur de la xarxa ferroviària del Camp i el Complex Petroquímic.

Amb l’entrada en circulació del Corredor del Mediterrani per a passatgers, l’estació urbana de Tarragona ha perdut el servei de trens de llarg recorregut (Euromed i Altaria), els horaris i la freqüència dels regionals ha disminuït i limita molt l’ús d’aquest servei, i els trens d’alta velocitat no faran parada a l’estació. D’altra banda, el transport de mercaderies augmentarà i continuarà passant per les zones més poblades del territori.

Segons els regidors del consistori, “aquesta situació dibuixa un escenari de desgavell ferroviari tant a Tarragona ciutat com al conjunt del Camp”. A més, assenyalen que les conseqüències del mal funcionament del sistema ferroviari ho són per partida triple: “uns serveis molt menys atractius respecte a altres tipus de mobilitat molt més contaminants, la mobilitat amb transport públic al conjunt del Camp de Tarragona i en relació amb Barcelona seguirà mal organitzada, – en detriment del benestar de les persones usuàries- , i en tercer lloc, aquests factors influiran negativament en les necessitats de les ciutats, la competitivitat del territori i el seu desenvolupament econòmic”.

Per aquest motiu, els grups municipals han acordat reclamar a la Generalitat i a RENFE millores immediates en la freqüència horària entre Reus-Tarragona i Barcelona, a més d’una millor qualitat dels combois. També exigiran inciar els tràmits per a que les mercaderies deixin de passar per la línia de costa i per a impulsar una nova connexió amb la línia d’alta velocitat que estableixi el temps entre Tarragona – Barcelona en 45 minuts com a màxim. Per últim, exigiran al govern autonòmic la implantació immediata del sistema tren-tramviari al Camp de Tarragona, i al Ministeri de Foment que el tren d’Alta Velocitat Low Cost (AVLO) s’aturi a Tarragona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arxiven la denúncia de la Paeria contra la gestió del Club Banyetes de Lleida

Notícia següent

Tot a punt per la Xatonada Popular d’aquest diumenge al Vendrell

Notícies relacionades