La Paeria vol treballar amb la Generalitat una sortida a les reivindicacions de les AMPA de Cappont de tenir un institut al barri

    El paer en cap es reuneix amb els representants dels col·legis Frederic Godàs, Francesco Tonucci i Camps Elisis i es compromet a cercar una solució en el marc de la reforma del mapa escolar de la ciutat

    L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha manifestat el compromís del Govern municipal a treballar conjuntament amb el Departament d’Educació en el marc de la reforma del mapa escolar de la ciutat, per donar resposta a les reivindicacions de les AMPA dels tres col·legis Cappont per tenir un institut d’ensenyament secundari al barri.

    El paer en cap així ho ha manifestat en finalitzar la reunió que ha mantingut aquesta tarda, a l’Ajuntament de Lleida, amb els representants dels pares i mares d’alumnes de les escoles Frederic Godàs, Francesco Tonucci i Camps Elisis, a la qual també ha assistit la regidora d’Educació, Sandra Castro.

    “Cappont és un barri actiu i jove, que també vol formar part d’un ecosistema educatiu. No és gaire freqüent que les tres escoles d’un barri es mobilitzin amb les associacions de pares”, ha dit Miquel Pueyo. Ha estat llavors quan ha agafat el compromís a treballar conjuntament amb el Departament d’Educció de la Generalitat dins del marc de la reforma del mapa escolar de la ciutat, per donar una resposta a la reivindicació d’un centre de secundària pel bari de Cappont, “on efectivament hi ha una dimensió de població escolar, i alhora una voluntat de les famílies i de les escoles d’esdevenir un sistema educatiu, familiar i innovador”.

    Miquel Pueyo ha emplaçat els representants de les AMPA a retrobar-se després d’agost, quan ell hagi pogut reunir-se amb el Departament d’Educació de la Generalitat. Tall de veu M. Pueyo.

    En finalitzar la reunió, una portaveu de les AMPA ha mostrat la satisfacció per la trobada, ja que han pogut exposar al paer en cap el projecte integrador de les tres escoles. “Creiem que la creació d’un institut al barri pot ser un element de lluita contra la segregació escolar, permetrà als pares participar en el projecte de l’educació secundària dels seus fills i filles i, en darrer terme, també ajudarà a facilitar la reestructuració del mapa escolar de Lleida”, ha dit.