La Paeria millora el 30% de les cruïlles semaforitzades de la ciutat

Avatar photo

L’objectiu és augmentar la seguretat vial i reduir les emissions de CO2

L’Ajuntament de Lleida ha realitzat una ferma aposta els darrers anys per millorar la seguretat vial i augmentar la fluïdesa en la circulació de vehicles a la ciutat, un fet que ha suposat, a més, una considerable reducció de les emissions de gasos efecte hivernacle i una disminució del soroll.

En els darrers quatre anys s’han realitzat actuacions de millora en el 30% de les cruïlles semaforitzades de la ciutat, especialment als barris de Cappont, Bordeta i Ciutat Jardí, ja sigui independitzant els vianants de la circulació de vehicles en les cruïlles de la xarxa bàsica, o actuant en zones incloses dins d’itineraris escolars, com la cruïlla d’Anselm Clavé amb Comptes d’Urgell o a la Plaça del Treball. Aquestes actuacions redueixen el risc d’atropellaments i, també, el nombre d’aturades i arrancades dels vehicles, disminuint, d’aquesta manera, les emissions de gasos i sorolls.

També s’ha seguit incorporant la protecció amb semàfors de vehicles a la sortida de l’interior de les rotondes amb l’objectiu de millorar la seguretat dels vianants. En aquest cas, darrerament s’ha actuat en un total de 10 cruïlles diferents, com per exemple a l’Avinguda Garrigues amb carrer Agustins o a l’Avinguda Alcalde Rovira Roure amb Onze de Setembre.

Una altra de les mesures incorporades ha estat la instal·lació de sistemes de regulació dinàmics, amb què s’ha aconseguit modificar les fases dels semàfors, segons hi ha vianants o no, que han de prémer un polsador. En aquests punts, s’ha detectat una substancial millora de la fluïdesa del trànsit rodat i també una disminució de les cues de vehicles. Aquests tipus de sistemes s’han incorporat en un total d’11 cruïlles, entre les quals hi ha les rotondes de la LL-11 amb l’Av. Estudi General o la de la mateixa LL-11 amb l’Av. Victoriano Muñoz. Això ha permès guanyar temps de circulació pels vehicles en cruïlles on l’afluència de vianants està concentrada en unes hores del dia, reduint les cues de vehicles i conseqüentment la contaminació generada.

Una altra de les actuacions que s’ha posat en funcionament és la implantació de cicles de semàfors amb la meitat de temps en cruïlles semaforitzades amb menor intensitat de vehicles, un fet que aconsegueix reduir el temps d’espera i rebaixar també les emissions al 50% en aquests punts. Aquests sistemes s’han col·locat a 6 cruïlles, com per exemple a l’Avinguda Garrigues amb el carrer Goya, o a l’Avinguda de les Garrigues amb l’Avinguda President Josep Irla.

Per últim, s’ha instal·lat un sistema de comunicació GPRS en les dos cruïlles de Ciutat Jardí, que permet que totes les cruïlles estiguin controlades des del centre de control de trànsit, un fet que permet detectar possibles incidències en el moment en què es produeixen.

L’Ajuntament de Lleida seguirà millorant, de manera progressiva, la resta de cruïlles de la ciutat on es puguin aplicar aquests sistemes de millora de la seguretat vial i de disminució de gasos efecte hivernacle i de sorolls generats pel trànsit rodat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Challenge Salou 2019, 1050 triatletes prenen la sortida a partir de les 8 del matí

Notícia següent

Incendi a un descampat de la zona esportiva de Torredembarra

Notícies relacionades