La històrica Sala Nonell culmina la seva transformació en la Galeria Jorge Alcolea – Nonell

Consagrada ara a l’art contemporani, estrena l’exposició de pintura col·lectiva ‘La caza del faisán’

0
115
La nova Galeria Jorge Alcolea - Nonell (abans Sala Nonell), vista des de l'exterior, aquest dimarts 12 de novembre de 2019 (HORITZONTAL)
La històrica Sala Nonell culmina aquests dies dos anys llargs de redefinició i de reformes amb què esdevé la nova Galeria Jorge Alcolea – Nonell. Després de la mort del fundador de l’emblemàtica sala d’art de la part alta de Barcelona, ara fa 46 anys, el seu fill Jorge en va assumir la direcció i l’ha actualitzat per fer-ne una galeria dedicada a l’art contemporani. La galeria mai va arribar a tancar, i des de fa un any ja acull exposicions individuals i col·lectives. Però és un cop acabada tota la reforma, amb la nova denominació a la porta, i la inauguració de la mostra pictòrica ‘La caza del faisán’, aquest dimecres, que es dona per oberta la nova etapa de la sala, diu el seu director des de fa dos anys i mig, Xavi Ledesma.

La Galeria Jorge Alcolea – Nonell ha canviat l’art antic i modern pel contemporani, i ha fet un rentat de cara als seus 400 metres quadrats situats prop del Turó Parc. Jorge Alcolea, un del fills del fundador de la Sala Nonell, Alfonso Alcolea, va heretar l’espai en morir el seu pare, ara fa tres anys.

En aquest “impàs”, i acompanyat pel nou director de la galeria, Xavi Ledesma, Alcolea (que ja tenia una galeria a Madrid) l’espai va ser temporalment un ‘outlet’ de sofàs i després es va fer l’aposta per la nova sala d’art contemporani i es van emprendre les reformes necessàries per posar-la al dia. “S’han fet canvis i ara estem en una nova fase d’exposicions importants, tant col·lectives com individuals”, explica a l’ACN Ledesma.

Les exposicions van tornar a l’espai ja fa més d’un any. Però els seus gestors han volgut formalitzar la inauguració de la ‘nova’ sala ara, amb l’estrena de la mostra de pintura contemporània espanyola ‘La caza del faisán’, i la nova imatge de la sala a punt.

‘La caza del faisán’ és una exposició comissariada per Enrique Juncosa, dedicada a joves pintors espanyols, en diàleg amb alguns autors consagrats del fons de la galeria (com un Miró). “Agafant la tradició de la galeria d’exposar pintura, però buscant artistes molt diferents tots ells per mostra la tendència actual amb molts camins i sense una escola”, explica Juncosa sobre la seva proposta.

La mostra inclou obres d’Albert Pinya (Palma, 1985), Antonio González (Alacant, 1974), Belén Rodríguez (Valladolid, 1981), Hugo Fontela (Astúries, 1986), Matías Krahn (Santiago de Xile, 1972), Vicky Uslé (Santander, 1981), Yago Hortal (Barcelona, 1983), Miki Leal (Sevilla, 1974), Secundino Hernández (Madrid, 1975), Isabel Ramoneda (Barcelona, 1960) y Los Bravú (Diego Omil, Pontevedra, 1988 y Dea Gonález, 1989).

Quant a les obres d’art modern, l’exposició dialogarà amb peces de Salvador Dalí, Joan Miró, Alberto Giacometti, Antoni Tàpies, Tamara de Lempicka y Julio González.

FER UN COMENTARI