La Generalitat transformarà el corredor metropolità que uneix Cornellà i Castelldefels

    La via també creua Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Gavà

    Vista generada per ordinador de com quedarà l'espai després de les obres de millora. GENERALITAT DE CATALUNYA

    El Departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant Infraestructures.cat, ha adjudicat per un import de 32 MEUR les obres de millora de la C-245, paral·lela a la C-32, i construcció d’un carril bus i via ciclista entre Cornellà de Llobregat i Castelldefels, passant per Sant Boi, Viladecans i Gavà. L’actuació ha de reconvertir la carretera comarcal en un espai urbà i metropolità que connecta cinc municipis on viuen més de 350.000 persones. En un comunicat, Territori destaca que els serveis d’autobús podran ser “més directes” i “més eficients energèticament”. La Generalitat finançarà 10 MEUR, i el món local, encapçalat per l’AMB, es farà càrrec de la resta. Es preveu que els treballs comencin aquest estiu i s’allarguin dos anys.

    La construcció del nou corredor, amb temps de trajecte més competitius i més sostenibles, preveu facilitar la reducció de l’ús del cotxe i atraure l’usuari cap al transport públic. Territori calcula que el transvasament cap a l’autobús en aquest eix vertebrador del Baix Llobregat, com a conseqüència, permetrà deixar d’emetre a l’atmosfera 291 tones de CO2 a l’any.

    Metrobús 8 i Bicivia

    De trànsit intens, la carretera suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia. En algun tram, s’arriben a registrar més de 600 circulacions diàries d’autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial en els trams urbans. En aquesta infraestructura reconvertida, l’AMB implantarà la línia d’altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que farà el recorregut de tot l’eix, de punta a punta.

    Actualment, la C-245 presenta característiques molt diferenciades al llarg del seu recorregut, amb seccions d’ample variable i configuracions particulars segons els àmbits que travessa. La via compta amb alguns trams de via ciclista, als quals ara se’ls donarà continuïtat. La remodelació de l’eix viari integrarà bona part de l’eix Bicivia 7, que també connectarà amb d’altres eixos de la Bicivia Metropolitana com l’eix Bicivia 5 a l’alçada de Cornellà de Llobregat i enllaçarà amb la Bicivia 2 a Sant Boi de Llobregat, resseguint el marge dret del riu Llobregat. També connectarà amb la Bicivia 1, que anirà paral·lel al litoral metropolità, a Castelldefels platja.

    Millor connectivitat

    El projecte transformarà l’eix viari des de l’avinguda Ciutat de Màlaga de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es troba el ferrocarril de Rodalies, línia 5 de metro i Trambaix. Les obres també han de contribuir a la millora de la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona així com a la millora de la intermodalitat, amb la construcció d’estacions d’intercanvi.