IV Trobada de Cançó Improvisada a Secundària, aquest dimecres al Teatre Bartrina

15 de maig de 2018 a les 08:16h
Alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO de l'Institut Salvador Vilaseca de Reus, de l’Escola Sant Nicolau de Sabadell i de l’Institut Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès, protagonitza aquest dimecres 16 de maig, d'11:00 a 13:00 h al Teatre Bartrina, la quarta edició de la Trobada de Cançó Improvisada a Secundària. Es tracta d'una iniciativa promoguda per l'Institut Salvador Vilaseca com una eina pedagògica per fomentar el coneixement i l'ús de la l lengua catalana, així com l'enginy i la capacitat d'improvisació oral dels estudiants.Una vegada més la trobada té el suport de la Regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística de Reus i enguany s’emmarca en la programació de Reus, Ciutat de la Música. També hi col·labora l'entitat Carrutxa i els glosadors Mireia Mena i Guillem Baulies.Eina pedagògicaLa cançó improvisada és una mostra de la cultura popular arrelada al nostre país que mitjançant l'ús de la llengua catalana conjuntament amb la música permet que l'enginy i la capacitat d'improvisació esdevingui un valor que enriqueix la capacitat d'expressió. La cançó improvisada és també una eina pedagògica molt potent per treballar el llenguatge oral i la creativitat i és per això que ha entrat a l'escola i als instituts.La regidora d'Ensenyament i Política Lingüística, M. Dolors Sardà, destaca els avantatges i les competències que promou la pràctica de la cançó improvisada, en especial la utilització de la llengua oral catalana i la música a través de melodies populars; aprendre a improvisar; fer partícips als joves d'una pràctica musical amb gran tradició al país i compartir amb altres joves d'arreu de Catalunya el goig per la cançó improvisada.Sardà afegeix que aquesta edició s’ha convidat les direccions i els especialistes de música i català dels centres de Reus per gaudir d’aquesta experiència i engrescar-se a participar-hi en futures edicions.L'Institut Salvador Vilaseca ha incorporat des de fa uns anys aquesta pràctica pedagògica a l'ensenyament de la música i complementàriament al català, per tal que improvisar sigui una activitat lúdica i formativa que permet treballar aspectes com la creativitat, la socialització, el respecte i la capacitat de saber dir el que es vol dir amb humor i enginy.