Diumenge, 11 de maig de 2025
脡s not铆cia

FGC adjudica els estudis informatius del tren-tramvia del Camp de Tarragona

El departament de Territori i Sostenibilitat, a trav茅s de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la redacci贸 dels estudis informatius per a la implantaci贸 del nou sistema de tren-tramvia al Camp de Tarragona. En concret, corresponen als dos 脿mbits d鈥檃ctuaci贸 del projecte, entre Cambrils i Tarragona; i Cambrils i Reus, amb un termini d鈥檈xecuci贸 d’entre cinc i sis mesos, respectivament, i un import global d’adjudicaci贸 de 456.200 euros. Segons ha informat el departament de Territori, en les properes setmanes FGC tamb茅 adjudicar脿 els estudis d’impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferrovi脿ria. L’objectiu 茅s tenir aprovats tots els estudis la tardor del 2021.
Els estudis informatius inclouran la definici贸 i valoraci贸 de les diverses alternatives de l鈥檃ctuaci贸, pel que fa a tra莽at, via i la resta d’elements necessaris. Despr茅s, se sotmetran a informaci贸 p煤blica. Els municipis que abasta aquesta actuaci贸 s贸n Cambrils, Salou, Vila-seca, Tarragona i Reus. En l鈥櫭爉bit de l鈥檈studi informatiu de la segona fase, entre Cambrils i Reus, s鈥檈studiar脿 la nova connexi贸 entre Port Aventura i Vila-seca, la connexi贸 amb la futura connexi贸 amb l’aeroport de Reus i l’estaci贸 d鈥檃lta velocitat del Camp de Tarragona.

Els estudis d’impacte ambiental hauran de reflectir, entre altres, aspectes com la definici贸 dels corredors, l’estudi del medi, la identificaci贸 i avaluaci贸 d鈥檌mpactes, i les mesures preventives, correctores o compensat貌ries. Pel que fa a la redacci贸 del Pla especial d鈥檌nfraestructura ferrovi脿ria, definir脿 la protecci贸 del ferrocarril d’acord amb la legislaci贸 urban铆stica vigent i establir脿 els diferents nivells de protecci贸 de la xarxa. Els terminis d’execuci贸 seran d’onze i sis mesos, respectivament. Per Territori, tant els projectes informatius, com els d’impacte ambiental i el pla especial es fan en paral路lel amb l’objectiu de tenir redactats els estudis informatius l’estiu d’aquest 2020 i la totalitat dels documents aprovats la tardor de 2021.

El nou sistema de tren-tramvia
El tren-tramvia t茅 com a finalitat “mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urban铆sticament a partir de la reconversi贸 del corredor ferroviari que ha quedat alliberat per l鈥檌nterior de Cambrils i Salou un cop ja ha entat en servei de la variant de Vandell貌s”, ha informat Territori.

La posada en funcionament del Corredor Mediterrani entre Vandell貌s i Vilaseca ha comportat el desviament dels serveis ferroviaris cap al nou tra莽at, deixant sense servei la l铆nia de la costa entre l’Hospitalet de l’Infant i PortAventura. La proposta que s’impulsa consisteix en reconvertir aquest corredor en un sistema de tren-tramvia. El sistema presenta les caracter铆stiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests l铆mits.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *

Not铆cia anterior

Trens Dignes far脿 la protesta pel deficitari servei ferroviari de l'Ebre el 16 de febrer

Not铆cia seg眉ent

Augmenta l’atur al Camp de Tarragona aquest gener

Not铆cies relacionades