Els estudis d’impacte ambiental hauran de reflectir, entre altres, aspectes com la definici贸 dels corredors, l’estudi del medi, la identificaci贸 i avaluaci贸 d鈥檌mpactes, i les mesures preventives, correctores o compensat貌ries. Pel que fa a la redacci贸 del Pla especial d鈥檌nfraestructura ferrovi脿ria, definir脿 la protecci贸 del ferrocarril d’acord amb la legislaci贸 urban铆stica vigent i establir脿 els diferents nivells de protecci贸 de la xarxa. Els terminis d’execuci贸 seran d’onze i sis mesos, respectivament. Per Territori, tant els projectes informatius, com els d’impacte ambiental i el pla especial es fan en paral路lel amb l’objectiu de tenir redactats els estudis informatius l’estiu d’aquest 2020 i la totalitat dels documents aprovats la tardor de 2021.
El nou sistema de tren-tramvia
El tren-tramvia t茅 com a finalitat “mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urban铆sticament a partir de la reconversi贸 del corredor ferroviari que ha quedat alliberat per l鈥檌nterior de Cambrils i Salou un cop ja ha entat en servei de la variant de Vandell貌s”, ha informat Territori.
La posada en funcionament del Corredor Mediterrani entre Vandell貌s i Vilaseca ha comportat el desviament dels serveis ferroviaris cap al nou tra莽at, deixant sense servei la l铆nia de la costa entre l’Hospitalet de l’Infant i PortAventura. La proposta que s’impulsa consisteix en reconvertir aquest corredor en un sistema de tren-tramvia. El sistema presenta les caracter铆stiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests l铆mits.