Es van atendre 43 víctimes de violència de gènere al Baix Ebre durant el 2016

    En total el 2016 es van atendre 226 dones (un 6,6% més que el 2015) i es van fer 457 intervencions

    temps lectura-Temps de lectura: < 1 minut
    El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Baix Ebre va atendre l’any passat 43 dones víctimes de violència de gènere, un 16,2% més que el 2015, segons la memòria tècnica anual d’aquest servei del Consell Comarcal del Baix Ebre. En total el 2016 es van atendre 226 dones (un 6,6% més que el 2015) i es van fer 457 intervencions. En aquestes dades no s’inclou el municipi de Tortosa, que disposa de servei propi. La majoria d’intervencions van ser atencions de caràcter psicològic (281) i jurídic (162). 14 van ser atencions de caràcter social. En l’àmbit psicològic la tipologia més freqüent va ser angoixa (192 atencions a 84 dones) mentre que en l’àmbit jurídic van correspondre a casos de divorci (32 atencions a 29 dones), custòdia de fills o filles, o incompliment de sentències.

    De les 226 atencions fetes el 2016, el perfil més freqüent correspon al d’una dona entre 30 i 45 anys (92) i entre els 46 i 65 anys (91 dones), mentre que les dones d’edats compreses entre 19 i 29 anys i les majors de 66 anys només representen un 11,9% i un 7,07%, respectivament.

    Pel que fa a l’estat civil, un 33,62% de les dones ateses estan casades o viuen en parella, mentre que un 19,91% estan separades o divorciades. Un 7,96% són solteres. Pel que fa a la procedència la majoria de casos atesos van correspondre a Deltebre (93), l’Ametlla de Mar (27), l’Aldea (26) i Roquetes (26).

    El SIAD Baix Ebre està integrat per un equip de professionals (una treballadora social, una auxiliar administrativa, una advocada i una psicòloga) que ofereixen informació, orientació i assessorament per donar resposta a les necessitats i problemàtiques de les dones de la comarca en els àmbits jurídic, psicològic i social.