Els comerços de Lleida denuncien la violència masclista

    Han escrit 'Prou' als seus aparadors per denunciar la violència masclista

    Una trentena de comerços de la ciutat de Lleida s’han sumat a la iniciativa d’escriure la paraula ‘Prou’ als aparadors per denunciar la violència masclista. La majoria dels establiments formen part de l’associació Slowshop Lleida i segons explica la seva presidenta, Anna Costa, la proposta s’ha rebut “amb molta acceptació”. La iniciativa sorgeix de la propietària de la llibreria ‘La Sabateria’ , Estefania Reñé que ha explicat que després de veure als mitjans la sentència a només dos anys de presó per als acusats d’un cas d’abusos a una noia amb discapacitat a Lleida, va decidir fer alguna cosa. “Em vaig indignar, vaig baixar a la llibreria i retolador en mà, em va venir al cap posar un prou “. Reñé explica que l’aparador llueix molts ‘prou’ i altres consignes també com ‘No és No’ perquè la gent que passa pel carrer també s’hi ha sumat.

    Arran de la sentència que absol un dels acusats i condemna a la pena mínima de dos anys de presó un altre, per un abús en grup a una noia amb intel·ligència límit, a Lleida, entenent que l’Audiència de Lleida va creure que la víctima “no va resistir-se amb prou contundència”, l’Estefania Reñé, des del seu comerç, una llibreria anomenada ‘La Sabateria’ va decidir fer alguna cosa. “Vaig voler escriure més però vaig decidir posar un prou”. Un prou que segons explica va dirigit a sentències “injustes”, a nens que ho viuen a casa i “no saben que poden dir prou”, a “aquelles dones que ho van dir i se’ls va fer cas omís” i prou “als violadors que passen impunement pel carrer”. La propietària de la llibreria ha remarcat que l’objectiu és que ho vegin perquè és una ”xacra social”.

    EI el de l’Estefania va ser el primer ‘prou’ de l’aparador però ara ja n’hi ha molts més. “La gent que passava s’interessava i em preguntava si podia escriure el seu prou”, ha explicat. Una iniciativa, que la mateixa impulsora va traslladar a l’associació SlowShop Lleida, que decideix sumar-se fent-la extensiva als aparadors de cada associat. La presidenta d’aquesta associació, Anna Costa, ha dit que una trentena de comerços s’hi han adherit, entre la vintena de socis i els comerços del voltant. “Hem aconseguit fer un efecte domino”, ha puntualitzat. Costa ha explicat que la iniciativa té per objectiu que el màxim de comerços de Lleida se sumin perquè “es faci ressò” d’una problemàtica que s’ha de reivindicar “més enllà del 8 de març”.

    Reñé diu que s’ha traslladat la protesta a l’associació, a Turisme de Lleida i també a l’Ajuntament i esperen que s’hi adhereixin molts aparadors per aconseguir fer “un clam rotund, ni molt alt ni molt baix, prou és prou”. A més Reñé ha fet una crida a sumar-se a tothom que passi per davant d’aquests comerços a escriure el seu missatge. “Tenim molts vidres per omplir-los”, ha afirmat.