Dijous, 23 de gener de 2025
És notícia

Elon Musk projecta un túnel transatlàntic per unir Londres i Nova York en menys d’una hora

Avatar photo
Segons Musk, un túnel transatlàntic seria molt més eficient i respectuós amb el medi ambient que el trajecte en avió

No, no som 28 de desembre. És el nou projecte de l’excèntric multimilionari Elon Musk, amo, entre altres empreses, de Tesla i SpaceX.

Es tracta del túnel submarí hipersònic que connectarà el Regne Unit amb els Estats Units amb trens que podrien viatjar a 4.800 km/h. No només la velocitat dels combois fa marejar; el preu total del projecte rondaria els 20.000 milions de dòlars.

La idea d’un “túnel transatlàntic” ja existia des de feia temps, però el desenvolupament tecnològic i la gosadia d’Elon Musk, que sempre ha defensat la tecnologia del tub de buit, podrien fer possible el projecte.

Actualment, un vol entre les dues ciutats, de poc menys de 5.000 quilòmetres, dura unes vuit hores, segons Musk l’espectacular estalvi de temps que comporta aquest nou sistema, en justificaria la inversió.

TUB DE BUIT

Per Musk i d’altres, la tecnologia del tub de buit podria tenir la clau i fer viable el projecte. El multimilionari va introduir el concepte en un llibre blanc que va publicar el 2013 i n’ha estat defensor i impulsor, organitzant concursos d’estudiants i fundant The Boring Company, companyia centrada en la tecnologia de túnels.

La línia funcionaria creant un buit dins del túnel i utilitzant vehicles a pressió. Els trens no s’enfrontarien, llavors, a cap resistència de l’aire dins del túnel i, en teoria, podrien assolir velocitats molt més altes que els trens convencionals.

Les proves d’aquesta tecnologia ja s’estan duent a terme a l’Índia i la Xina, amb plans per integrar-la als seus sistemes ferroviaris d’alta velocitat. Un túnel transatlàntic, segons Musk, seria molt més eficient i respectuós amb el medi ambient que el trajecte en avió que, rara per ara, funciona cremant querosè.

Les propostes per a construir el túnel encara s’estan definint. Mentre que alguns han suggerit una ruta per sota del fons de l’oceà, d’altres suggereixen una estructura subjectada amb pilars o un tub flotant, subjecte per cables connectats al fons de l’oceà.

El túnel del Canal que uneix França amb el Regne Unit, va trigar més de sis anys a construir-se. Si el túnel transatlàntic es construís a la mateixa velocitat, en caldrien 782!

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Guardons Esportius de Torredembarra 2024 inclouen una nova categoria de reconeixement

Notícia següent
parc-nadal-canonja

La Canonja recupera el Parc de Nadal al poliesportiu municipal

Notícies relacionades