El RACC també ha lamentat “el temps perdut i el dolor de les famílies” i ha recordata les
administracions que endarrerir les decisions que salven vides “té greus conseqüències, també
econòmiques”. Només des del 2010, l’N-340 a les demarcacions de Tarragona i Barcelona ha acumulat 114 víctimes mortals “que es podrien haver evitat si el desviament de camions s’hagués aplicat abans”. Així mateix, l’entitat assenyala que també s’haurien estalviat els importants costos socials d’aquests accidents de trànsit -despeses mèdiques, pèrdua de productivitat, entre d’altres- que en aquest tram de l’N-340 s’eleven a 26,2 milions d’euros anuals, segons la mitjana del període 2014-2016.
Així mateix, el RACC ha expressat la seva satisfacció perquè a partir del dia 2 de setembre també es desviaran els vehicles pesants de l’N-240 entre Montblanc i Les Borges Blanques cap a l’AP-2, amb el mateix objectiu de reduir la sinistralitat, “una mesura que ha demostrat la seva
eficàcia per salvar vides a l’N-II a Girona, amb el desviament de camions cap a l’AP-7, una
carretera de la xarxa de l’Estat on s’ha aplicat”.