El president de la Generalitat Quim Torra visita l’Aplec de Caragol

    El paer en cap posa l’Aplec com un exemple de festa de civisme i convivència

    temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

    L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha rebut aquest matí al president de la Generalitat, Quim Torra, en quina ha estat la seva primera visita a la ciutat com a cap del Govern de Catalunya, amb motiu de la celebració de la 39a edició l’Aplec del Caragol.

    El paer en cap ha rebut al president Torra i l’ha acompanyat durant tota la seva estada en el recinte de l’Aplec, saludant els diferents penyistes que han anat a rebre’l. En el recorregut també hi ha participat un bon nombre de regidors de l’Ajuntament, així com el president de la Federació de Colles de l’Aplec, Ferran Pérdrix.

    Durant la visita al recinte, una representació del Gremi de Forners de Lleida han volgut saludar i obsequiar el president de la Generalitat amb uns caragols de rebosteria, elaborats amb motiu de l’Aplec.

    Prèviament, la tercera i darrera jornada gran de l’Aplec s’ha iniciat amb la desfilada de colles pels carrers de Lleida, que han recorregut dos circuits des dels Camps Elisis: un, que els ha dut pel Pont de Príncep de Viana fins a la rambla Ferran, i l’altre, que ha cercat el Pont de la Universitat per encarar l’avinguda Madrid. Ambdós trajectes han fet cap a la plaça Agelet i Garriga, davant del monument a Indíbil i Mandoni, on les tinents d’alcalde Montse Mínguez i Montse Parra, acompanyades pel president de la Fecoll i les pubilles, han anat imposant les escarapel·les als penons de les diferents colles.

    En finalitzar, plegats han fet l’entrada tradicional al recinte dels Camps Elisis, des d’on cadascú ha enfilat cap a la seva parcel·la.

    A l’hora de fer balanç, l’alcalde de Lleida ha assenyalat la gran participació i l’excel·lent nivell de convivència i civisme de l’Aplec del Caragol. Cada any se supera la participació, que alhora ajuda a difondre què és Lleida i la seva gastronomia amb l’Aplec.

    Unes 200.000 persones han visitat la 39a edició de l’Aplec, ha aplegat 105 colles (tres més que l’any passat), amb un total de 13.500 collistes, que durant els tres dies de festa han cuinat 12 tones de caragol.

    La Federació de Colles ha comptat amb un pressupost de 360.000 euros per organitzar un esdeveniment que té un impacte econòmic per a la ciutat de 6 milions d’euros.

    L’Aplec del Caragol ha estat precedit d’una setmana cultural, que es va iniciar el dilluns amb el pregó de l’actriu lleidatana Lara Díez i amb el lliurament del premi Caragol Bover, concedit a l’ICG Lleida. Enguany, el premi Llimac ha quedat desert, per voluntat de la junta de la Fecoll. També es va atorgar a Joan Pifarré el premi del VIII Concurs de Rodolins i Versos Satírics ‘Memorial Jordi Plens’.