El Museu de Lleida viu l’inici de la jornada sobre “Educació 360” a les terres de Lleida

Avatar photo

Un centenar de representants de diferents col·lectius educatius impulsen l’Educació 360 a les Terres de Lleida, en la trobada celebrada al Museu de Lleida

“Tenim molts planetes, però ens fa falta un sistema”. Aquesta frase resumeix el que ha estat la jornada “Iniciem l’Educació 360”, celebrada aquest dissabte 1 de desembre, al Museu de Lleida. La trobada, organitzada per l’Aliança Educació 360, el Moviment d’Innovació Educativa de Lleida (MIE) i el Grup d’Ensenyants Urgell-Segarra (GEUS), amb la col·laboració del Museu de Lleida, ha aplegat un centenar de docents, famílies i ajuntaments de les Terres de Lleida La representant del grup coordinador d’Educació 360 a les Terres de Lleida, Carolina Carrillo, ha destacat la transversalitat de la jornada, el valor de posar en contacte persones de col·lectius tant diferents, dins el món de l’educació. El representant del Grup d’Ensenyants Urgell-Segarra, Ernest Caupafé, per la seva banda, ha expressat la voluntat dels participants que el projecte s’estengui com una taca d’oli pels municipis lleidatans.

La jornada s’ha celebrat just 10 mesos després que l’Aliança Educació 360 es presentés a Barcelona i el seu director, Carles Barba, ha animat als assistents a impulsar a les Terres de Lleida el procés de construcció en aquests comarques. El passat mes d’abril es va presentar la iniciativa les Comarques Gironines.

Per la seva banda, el director del Museu de Lleida, Josep Giralt, ha destacat la connexió i col·laboració, sorgida de la trobada d’avui i ha posat en valor el treball educatiu que duu a terme el Museu en el territori lleidatà.

Teixint xarxes

La necessitat de teixir xarxes, d’establir vincles entre els diferents agents educatius és una de les principals conclusions de la trobada d’avui. Així ho han explicat el Raül Manzano, representant de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Víctor Rivero i Laura
Lladós, membres de la Junta del Moviment d’Innovació Pedagògica, després dels grups de treball que s’han realitzat.

Durant les dinàmiques de grup s’ha identificat experiències d’Educació 360 a les Terres de Lleida i s’ha destacat la necessitat de lligar els recursos existents dins i fora de l’escola. S’ha parlat també del paper clau de la família alhora de connectar el temps lectiu i no lectiu i de situar els compromisos de cadascú de forma clara, perquè “la xarxa no tingui forats”. “És important treballar de forma col·lectiva, potenciant les xarxes comunitàries, però de forma coordinada”.

Respecte la personalització de l’aprenentatge, s’ha coincidit en què cal posar als joves i infants al centre, escoltar-los i, a partir d’aquí començar a treballar. Un aspecte important ha estat també el de l’equitat i la manca de recursos per garantir l’accés dels infants i joves amb menys possibilitats a les diverses opcions educatives fora dels centres educatius. En aquest sentit, s’ha apuntat que seria interessant obrir, per exemple, entitats esportives per facilitar l’accés.

Experiències de Catalunya i d’arreu

Durant la jornada, s’han exposat experiències d’arreu del món. Mireia Mas, cap de projectes de la Fundació Jaume Bofill, ha fet un repàs als diferents models i sistemes d’educació a temps complet que existeixen, descrivint experiències concretes.

També hi ha hagut espai per a parlar de projectes d’altres punts de Catalunya com Dinamització de famílies de la Fundació SER.GI, el naixement de la Xarxa Territorial de les Comarques Gironines d’Educació 360, el projecte del Lluçanès Territori Educador i el de +Educació Sant Andreu.

La jornada ha acabat fixant una data per a una nova trobada a les Terres de Lleida, on es parlaran sobre les properes passes a seguir. Núria Duñó, coordinadora de l’Aliança Educació 360 ha felicitat tots els participants i la seva implicació en la construcció de l’Educació 360 a les comarques lleidatanes.

Educació 360

L’Educació 360 aposta per una nova forma de mirar l’educació en què es considera que els infants i els joves aprenen al llarg de tot el dia i en els diferents espais de la seva vida. És a dir, que el parc, la plaça, l’escola de música, la pista de bàsquet, l’escola, el cau, el museu, la biblioteca, entre d’altres, eduquen. El gran valor de l’Educació 360 és el de la connexió, ja que connectar els diferents agents educatius, que ja treballen al territori (entitats, administracions, centres educatius, equipaments…) multiplica les possibilitats d’aprenentatge a aquell municipi.

L’Aliança Educació 360 és una iniciativa impulsada per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de
Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Col·legi de Graduats Socials de Tarragona incorpora 21 nous col·legiats

Notícia següent

El Mercat de l’Horta a Taula s’establirà a Lleida en tres ocasions durant el Nadal

Notícies relacionades