El Consorci d’Educació de Barcelona pretén fer front a l’assetjament escolar

Avatar photo

A través d'un projecte amb 'Save The Children', es formarà també docents, alumnes i famílies de 7 centres públics de la ciutat

L’ONG ‘Save The Children’ i el Consorci d’Educació de Barcelona treballen aquest 2017 en un projecte comú per fer front a l’assetjament escolar. D’una banda, l’expert Jordi Colell ha format als 140 professionals dels Equips d’Assessorament Pedagògic (EAP) per tal de donar-los més eines a l’hora de treballar amb els centres educatius. De les formacions, n’ha de sortit un protocol que sistematitzi les actuacions dins els EAPs per facilitar l’ajuda que els equips donen a les escoles. D’altra banda, l’ONG, el Consorci i l’Associació Salut Educació Emoció i Raó (SEER) ha seleccionat 7 escoles per formar alumnes, famílies i docents, per prevenir i detectar precoçment qualsevol possible cas d’assetjament.

La formació dels Equips d’Assessorament Pedagògic (EAP) s’ha dut a terme amb 3 sessions i en la quarta i última sessió, els participants de la formació (psicopedagogs, treballadors socials, fisioterapeutes i promotors escolars) posaran en comú les pròpies aportacions perquè d’aquí en pugui sortir un nou protocol que reculli eines orientadores i d’assessorament dels equips a les escoles.

És un protocol que actualment no existeix i que funcionarà al costat del protocol del Departament d’Ensenyament, complementant la seva funció i millorant la tasca que en casos d’assetjament poden fer aquests equips. Maria José Cesena, tècnica de l’Àrea d’Orientació i Educació Inclusiva del Consorci d’Educacio de Barcelona, ha explicat que l’objectiu és crear un ”protocol d’orientació consensuat” de manera que tots els districtes puguin actuar de la mateixa manera. El protocol recollirà eines de detecció, de prevenció, eines d’intervenció, models d’entrevista amb famílies, infants agressors o infants víctimes, per exemple, i en general, es podrà solventar una demanda d’aquests professionals.

El projecte amb ‘Save the Children’, però, és més ampli i a partir d’aquest tercer trimestre, i amb col·laboració amb l’associació SEER, el Consorci formarà els alumnes, les famílies i els docents de 7 centres educatius públics de tota la ciutat, 3 de Primària, 3 de Secundària i un d’educació especial, per ajudar a detectar i actuar en possibles casos d’assetjament.

Serà una formació ”vivencial” diu Cesena, que vol treballar sobretot les emocions, i ajudar sobretot a infants i famílies a reflexionar al voltant d’una emoció. Cesena assegura que moltes vegades, ”els nanos ja saben què esta bé i què esta malament” però ”ho han de fer seu” i per això cal que ”surti a la vida de cada dia” i treure-ho de l’aula.

Les intervencions es duran a terme amb alumnes de 5 i 6è de Primària i 1r i 2n d’ESO, els cursos en què, segons Cesena, es pot fer prevenció per a la primera etapa de la Secundària, i també encarar-ho cap a la segona etapa de l’ESO. Precisament aquests cursos són els que més casos d’assetjament es donen, tot i que Cesena ha reconegut que se n’estan donant ja a 3r i 4t de Primària.

El projecte neix amb la voluntat de perpetuar-se i repetir-se els cursos vinents. Per aquest motiu, ha explicat Cesena, es farà una posada en comú a final de curs per compartir les experiències i aconseguir que s’estenguin ”com una taca d’oli” l’interès per aquest tipus de formació a altres centres educatius.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Les actuals campiones d’Espanya confirmen que participaran en el Challenge Salou d’enguany

Notícia següent

Els comerços de l’Hospitalet de l’Infant fomenten la llengua catalana

Notícies relacionades