“A banda de col·leccionistes som molt aficionats als videojocs. Venim a fer un cop d’ull a les novetats”, ha subratllat el visitant, Alberto Bernal. “Hem vingut a provar jocs com el més nou ‘Straight Fighter’, la resta ja es poden provar en versions de prova”, ha concretat. Al BGW també hi ha qui s’hi acosta amb la idea de provar diferents jocs i sense cap intenció inicial. “Com que sóc un fan, vinc cada any i vaig provant. No vinc a buscar res en concret”, ha dit Genís Vidal.
A la segona edició del BGW s’ocupen els palaus 1, 2, 5 i la Plaça de l’Univers del recinte de Montjuïc per poder acomodar “el creixement registrat” de marques participants respecte la passada edició. Entre les companyies que prenen part del certamen hi destaquen Namco Entertainment, Electronic Arts, Liga de Videojuegos Profesional (LVP), Nintendo, Sony Interactive Entertainment o Warner Bros.
Dels 130 títols que es presenten hi ha una vintena de novetats entre jocs i maquinari. Amb propostes com ‘NBA 2K18’, ‘WWE 2K18 (2K)’, ‘Call of Duty’, ‘Do Not Feed the Monkeys’, ‘Dragon Ball Fighter Z’, ‘EA SPORTS Fifa 18’, així com les novetats per PlayStation VR que aposten pel joc social.
A més a més del creador del joc que va canviar la indústria de l’entreteniment, el ‘Pac-Man’, i del pare de la saga ‘Gran Turismo’, el divendres 6 d’octubre visitarà el saló el productor de ‘Dissidia Final Fantasy NT’, Ichiro Hazama.
El BGW també compta amb el RetroBarcelona, el certamen líder de ‘gaming vintage’, amb el protagonisme de la saga ‘Street Fighter’. De fet, l’activitat del saló es barreja amb altres propostes lúdiques per a totes les edats amb desfilades i concurs de ‘cosplay’. El BGW destina un espai als professionals perquè puguin celebrar jornades de networking i formació i explora altres vessants com la innovació educativa.