Dissabte, 14 de setembre de 2024
És notícia

Com frenar el turisme a través d’X: el nou mètode viral

Avatar photo
Arran de la mobilització popular en contra del turisme massiu del passat dissabte, les xarxes han sigut testimoni del debat que s’ha generat
Turisme
Font: ACN

Si hi ha un tema que no passa desapercebut a Barcelona és el del turisme. Fa uns dies, centenars de persones van sortir als carrers de la capital catalana per mostrar el seu rebuig contra la situació que viu la ciutat respecte a l’arribada massiva dels turistes. El ressò que es va fer d’aquesta manifestació – incentivat per l’ús de pistoles d’aigua contra alguns visitants estrangers – va generar molt de debat a mitjans internacionals com la BBC, CNN, Sky News, que no van dubtar a compartir aquestes imatges.

Els preus del lloguer, la disminució dels comerços locals i la gran afluència de turistes són algunes de les crítiques que es van emmarcar en la concentració. I, en general, del debat que genera aquesta temàtica. Les xarxes socials han sigut el catalitzador de tots els vídeos i imatges del passat dissabte, parant una especial atenció a la ‘ruixada d’aigua’ als turistes que es trobaven visitant Barcelona. Però concretament X és el canal on es genera més debat sobre aquest tema, i a través d’aquesta ha nascut un nou mètode per ‘espantar’ els turistes que tinguin pensat venir a la ciutat.

‘Pànic’ per generar alarma

Alguns usuaris d’aquesta aplicació han aprofitat les imatges que es van fer virals de l’atac d’un tauró a la costa mexicana per intentar atemorir els visitants. Aquesta pràctica s’ha anat popularitzant durant tota la setmana, i diversos usuaris l’han fet servir amb diversos exemples.

A banda del tauró, alguns també han aprofitat l’ocasió per alarmar sobre la ‘perillositat‘ de Barcelona amb els estrangers, utilitzant el vídeo viral de les dues noies amb les pistoles d’aigua. A més, les notícies que parlen dels robatoris i l’aparent ‘inseguretat’ dels carrers, també són productes d’aquest tipus de bromes que tenen la intenció d’alarmar els visitants perquè trïin altres destinacions aquest estiu.

El ressò internacional

Més enllà d’aquests fets i la seva intenció provocativa i de paròdia, és evident que la mobilització popular arran de la situació amb el turisme a Barcelona ha despertat un debat molt intens. De fet, alguns dels mitjans internacionals que van fer-se ressò, van arribar a utilitzar paraules com ‘pànic turístic’ o ‘assetjament de turistes’. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

thirteen − eight =

Notícia anterior
tren renfe imatge d'arxiu

Renfe transporta 620.000 viatgers a França en alta velocitat en el seu primer any en solitari

Notícia següent

Balaguer fa passos endavant per a la millora de la salubritat a la ciutat

Notícies relacionades