La banda operava sempre de nit i per evitar que els detectessin utilitzaven diferents metodologies a l’hora de transportar els vehicles. En ocasions ho feien immediatament després de sostreure’l, aprofitant que no hi havia cap denúncia, ja que el propietari no era conscient que li havien robat. Altres vegades substituïen les matrícules originals del cotxe i les canviaven per unes altres que no figuraven a les bases de dades policials, i així no es detectaven.
Els agents de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos també van comprovar que els lladres havien arribat a traslladar alguns cotxes de dues marques específiques a una casa de Tarragona, i allà modificaven elements del vehicle, com el número de bastidor o les plaques de la matrícula.
Un cop localitzat el cotxe i decidit quin dels tres mètodes utilitzaven per transportar-lo, la persona encarregada de conduir fins al Port d’Algesires venia a Catalunya i se l’emportava amb destinació el nord d’Àfrica.
Tota la investigació va començar arran de la recuperació d’alguns d’aquests vehicles als ports de Gènova (Itàlia) i Sète (França) el gener de 2017. No ha estat fins a finals d’aquest mes de maig que es van dur a terme diversos escorcolls a Barberà del Vallès i Tarragona i es van localitzar dispositius OBD que s’utilitzen tant per a la modificació com a la programació de paràmetres del vehicle com per a la configuració i la codificació una nova clau.
En aquell moment també es van detenir vuit dels investigats a Mataró, Sabadell, Barberà, Barcelona, Tarragona i Figueres, dos dels quals van ingressar a presó i dos membres que ja estaven a presó pels mateixos fets en el moment de les detencions.
Marihuana en un dels pisos
En els diferents registres que van fer els Mossos d’Esquadra, els agents es van trobar que en un dels pisos hi havia diverses plantes de marihuana. Els agents la van requisar i se la van emportar. Per això algun dels detinguts haurà de respondre, previsiblement, també per un delicte contra la salut pública.