La Capitalitat deixa un impacte econòmic de 2’6 MEUR de mitjana a Reus

    El 23% dels participants de les activitats de Reus Capital de la Cultura Catalana 2017 van ser de fora de la ciutat, afavorint així la projecció d'aquesta

    L’impacte de Reus Capital de la Cultura Catalana 2017 ha estat “òptim”, segons ha celebrat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles. L’esdeveniment que ha marcat el 2017 a la ciutat ha generat un impacte econòmic de més de 2,6 MEUR de mitjana. Un impacte que suma en positiu, tenint en compte que el pressupost final que s’ha dedicat a la Capitalitat ha estat de 950.000 euros, amb la suma del capital públic i el capital privat. La xifra de l’impacte, però, podria oscil·lar entre un mínim d’1,6MEUR i un màxim de 4,3MEUR. Aquestes són les dades que es desprenen de l’estudi que ha encarregat l’Ajuntament de Reus respecte a l’esdeveniment. En aquest informe es reflecteix també que un 23% dels participants en les activitats van ser de fora de Reus, la qual cosa afavoreix la projecció de ciutat que era un altre dels objectius principals de la Capitalitat.

    “Si partim d’una dada de 950.000 euros de despesa i un retorn de 2’6MEUR, l’impacte és òptim”, ha celebrat Caelles. Però, la regidora també ha destacat que l’impacte de la Capitalitat ha estat també molt important per a “la marca de la nostra ciutat”. Per la seva banda, l’alcalde, Carles Pellicer, ha assegurat que “l’impacte econòmic és un complement a la projecció de ciutat”. En aquest sentit, un 23% dels participants van ser de fora de Reus, principalment d’altres territoris del Baix Camp i el Tarragonès.

    D’altra banda, Pellicer també ha destacat que gairebé 7 de cada 10 participants en les activitats culturals de l’esdeveniment han realitzat alguna despesa a la ciutat. En la majoria de casos, la despesa es va realitzar al sector de l’hostaleria, amb una mitjana de 21,34 euros per persona al primer semestre, mentre que al segon semestre s’experimenta un creixement fins als 30,8 euros per persona. Continuant amb el perfil dels participants, és destacable el fet que més de la meitat -6 de cada 10- han estat dones, i en la mateixa proporció el català és l’idioma principal. L’edat dels participants es concentra en la franja d’entre els 25 i 55 anys.

    Així doncs, els participants han valorat molt satisfactòriament les activitats realitzades en el marc de la Capitalitat, amb una mitja d’un 8,1 el primer semestre i un 8,2 al segon. Cal destacar, però, que 4 de cada 10 participants han valorat amb excel·lents -entre un 9 i un 10-.

    El paper de la premsa

    La Capital de la Cultura Catalana ha estat molt coneguda entre els seus participants, amb un 89% de notorietat el primer semestre i un 91% el segon. Aquest èxit és deu, en part, a la premsa, ja que l’estudi apunta que ha estat la principal eina a través de la qual els participants s’han assabentat que Reus era Capital de la Cultura Catalana, amb un 52% al primer semestre i fins a un 60% el segon. Per això, el batlle, Pellicer, ha agraït als periodistes presents el seu esforç i treball. Cal destacar que entre els mitjans locals, La Ciutat ha estat el tercer a donar més repercussió a l’esdeveniment.

    Reus, ciutat de la Música 2018

    Reus Capital de la Cultura Catalana va cloure amb la notícia que, enguany, Reus seria la Ciutat de la Música. “La setmana vinent podrem presentar-vos l’esdeveniment, la seva imatge i les seves línies de treball”, ha avançat la regidora Caelles durant l’acte que, definitivament, tanca la Capitalitat.