De fet, les sales de concert, afectades per la limitació de l’aforament al 70% i el tancament de l’oci nocturn, han estat les principals damnificades per les mesures i grans sales de Barcelona com Razzmatazz i Apolo van anunciar el mateix dijous que tancaven les portes durant dues setmanes. Consideren que no és rentable obrir amb un aforament del 70% i el públic assegut. “Tant per les activitats (en l’àmbit de les arts escèniques i musicals) desenvolupades a l’aire lliure com en espais tancats, els assistents han d’estar asseguts”, va explicar el Departament de Cultura la setmana passada.”Amb els concerts asseguts, que ja vam tenir duran una època, vam veure que no era rentable ni per nosaltres, ni pels promotors, ni per als artistes; no ens funciona”, va explicar el director de l’Apolo, Alberto Guijarro, el dijous passat.
“Abatiment absolut”
Zapata explica que als dies previs del tancament es va instal·lar en les sales “un sentiment d’abatiment absolut. Tothom estava trist, abatut, sense cap mena de seguretat de què passarà de qui dues setmanes i s’han retornat centenars d’entrades”, lamenta.
La gerent de l’ASACC alerta que si això és prolonga més enllà de les dues setmanes previstes, alguns festivals de sales no podran inaugurar en la data prevista, es cancel·laran circuits i molts artistes que “havien dipositat la seva esperança de reprendre concerts ajornats o cancel·lats durant el 2020 i 2021 tampoc podran fer-ho a les dates previstes l’any 2022. Tan de bo ens equivoquem i això només duri 15 dies perquè en les condicions actual és inviable fer música en directe”.