Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Reus se suma al comunicat que demana a l’Estat reconsiderar el reial decret sobre l’ús dels romanents

Avatar photo

Alcaldes de Lleida, Madrid, Bilbao, Cadis, Granada, Múrcia, Santa Cruz de Tenerife, Pontevedra hi han participat en l'elaboració d'aquest document

L’alcalde, Carles Pellicer, en roda de premsa. Foto CEDIDA

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha fet aques dilluns 10 d’agost una crida pública al món local a sumar-se al comunicat impulsat per diversos ajuntaments de l’Estat per reclamar al Govern Espanyol que replantegi el Reial Decret de mesures financeres de caràcter extraordinari i urgent, aplicables a les entitats locals, aprovat la setmana passada pel Consell de Ministres.

El comunicat és fruit de la reunió telemàtica celebrada el passat divendres, 7 de juliol, impulsada per l’alcalde de Saragossa, i en la que Pellicer hi ha participar junt amb els alcaldes de Lleida, Madrid, Bilbao, Cadis, Granada, Múrcia, Santa Cruz de Tenerife, Pontevedra.

Pellicer ha definit el comunicat com “una reclamació justa perquè els ajuntaments puguem fer ús del resultat del nostre esforç i la nostra bona gestió per atendre les necessitats de les ciutadana en l’actual context d’emergència econòmica i social”.

En el comunicat conjunt, els alcaldes rebutgen l’acord entre la FEMP i el Ministeri d’Hisenda perquè vulnera l’autonomia financera de les entitats locals, suposa la confiscació dels superàvits municipals i proposa excloure els ajuntaments que no disposen de romanent del repartiment dels fons provinents dels pressupostos generals de l’Estat.

Els alcaldes exigeixen a la FEMP i al Ministeri d’Hisenda la rectificació immediata de l’acord, així com iniciar de noves negociacions. I reivindiquen els acords assolits per unanimitat a la FEMP per reclamar a Govern d’Espanya que arbitri un sistema d’ajudes a tots els ajuntaments que permetin fer front a les dificultats econòmiques ocasionades per la crisi sanitària. Aquests ajuts són imprescindibles perquè els municipis segueixin prestant els seus serveis públics i ajudant als que més ho necessiten durant l’actual crisi econòmica.

Així mateix, els alcaldes reclamem que els ajuntaments puguin disposar lliurement dels romanents acumulats durant els últims anys, destinant-los als projectes i polítiques que cada municipi determini en funció de les seves pròpies necessitats.

Finalment, els alcaldes sol·liciten una reunió immediata al Ministeri d’Hisenda per replantejar les ajudes estatals als municipis, reduir les limitacions financeres imposades als ajuntaments eliminant la regla de despesa, el concepte de dèficit i d’estabilitat, al menys, per a l’any 2021, avançar en un nou sistema de finançament de les entitats locals que millori l’actual i definir l’accés al finançament europeu dels ajuntaments pel que fa als fons assignats a Espanya per import de 140.000 milions d’euros.

Notícia anterior

Reparteixen 60.000 bosses de compostatge als paradistes del Mercat de Bonavista

Notícia següent

Salut vol recuperar l’activitat a l’interior dels bars de Lleida i sis municipis del Baix Segre