Divendres, 16 de maig de 2025
És notícia

Reus s’exhibeix com a capital mundial del vermut a Torí

Avatar photo
Els representants de “Reus Promoció” realitzaran una presentació sobre la història del vermut de Reus
vermut-reus-tori

Diversos representants de l’Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció” es troben avui dijous i demà divendres 4 d’abril a la ciutat italiana de Torí, per participar en el Vérmut! Il Festival dei Vermut, que se celebrant aquests dies i fins al proper 14 d’abril a la ciutat italiana i capital mundial del vermut. La ciutat de Reus ha tornat a Torí, en aquesta ocasió com a convidada d’aquest festival, per realitzar una presentació sobre la història del vermut de Reus ¡ com a segona ciutat d’Europa amb més tradició en l’elaboració i producció d’aquesta beguda aromàtica a base d’herbes, tant arrelada a la nostra cultura.

En la presentació titulada “Històries, camins i cultura del Vermut” que tindrà lloc demà divendres en una de les cafeteries històriques de la ciutat, el Caffè Torino, hi participaran també Dolin, productor de vermut de Chambéry i un dels vermuts amb més renom de França; representants de Turisme de Torí; i també, l’Associació Cafeteries Històriques de Torí i del Piemont, que representa els llocs que componen la ruta del vermut de la ciutat i on poden degustar els vermuts de Torí. Tot seguit se celebrarà una taula rodona amb tots els participants per posar en comú les experiències i diferències en la cultura i tradicions relacionades amb el vermut dels tres països.

Els tres municipis europeus (Torí, Chambéry i Reus tenen en comú la seva importància en l’elaboració i producció d’aquesta beguda). Torí és la ciutat que va veure néixer el vermut a finals del segle XVIII mentre que Chambéry, és una dels principals productors de vermut i l’única que ostenta marques amb el segell d’IGP de tota França.

Aquest acte suposa la primera acció de la Ruta Europea del Vermut, en la que Reus Promoció porta temps treballant, per resumir sinergies i aprofitar el vermut com a element per a la promoció recíproca dels nostres municipis.

La regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, explica que “s’està treballant en la formalització de la xarxa europea, la qual suposa una gran oportunitat per obrir nous mercats i promocionar la nostra ciutat com a destinació tant a nivell enogastronòmic com històric, cultural i patrimonial, de qualitat”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Costa Daurada es promociona als Estats Units i al Canadà

Notícia següent

Sant Julià de Lòria disposa de més de 800 parcel·les pendents per construir

Notícies relacionades