L’Ajuntament de Reus va entregar ahir les seves al·legacions al projecte de l’Estació Intermodal del Camp de Tarragona, presentat pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible. Segons ha explicat la regidora Marina Berasategui, totes les seves peticions van dirigides a millorar aquesta intermodalitat, ampliar la capacitat i que els modes de transport que es plantegen al seu voltant “vagin en un mateix rumb”.
Berasategui ha remarcat també que l’espai previst per ubicar l’estació és “un encert des del punt de vista de la connectivitat”. El lloc serà al nus de Vila-seca, permetent una interconnexió òptima entre la xarxa d’alta velocitat a través del corredor mediterrani, la xarxa convencional de Rodalies, l’aeroport de Reus i la futura línia tramviària.
Més vies
Pel que fa a les al·legacions, una de les que té més impacte és l’ampliació del nombre de vies a l’estació. Tot i que el projecte planteja dues alternatives diferents, ambdues opcions compten amb quatre vies dins de l’estació. Per al consistori reusenc, la infraestructura hauria de tenir sis vies, que permetessin garantir aquesta intermodalitat ferroviària. L’increment de vies ajudaria a poder incorporar majors serveis ferroviaris en aquesta nova estació.
A més, també aposten per segregar el transport de passatgers del de mercaderies, per allunyar aquest últim de la zona urbana. En cas que hagin de passar per l’estació intermodal, Reus avisa que s’han de preveure mesures perquè sigui de forma segregada.
La connexió d’aquesta estació amb la resta de serveis del territori serà clau pel seu èxit. Per aquest motiu, Berasategui demana un tren llançadora amb l’actual estació del Camp de Tarragona i una bona connexió amb Barcelona. En aquesta línia, també remarquen que s’haurà de garantir la intermodalitat amb els aeroports de les dues poblacions. De moment, l’estudi preveu que hi hagi un bus llançadora amb l’Aeroport de Reus, situat a prop de la futura estació. De fet, el mateix Ajuntament proposa que aquest servei pugui ser gestionat per l’empresa municipal Reus Transport.
Una estació integrada
A banda d’aquestes connexions, les propostes del govern reusenc van en la línia de contemplar la mobilitat en bicicleta, bus i a peu en diverses actuacions. Per exemple, millorar el vial de connexió de l’estació amb la rotonda de la T-11 i l’avinguda Belissens, adequar els camins de connexió de l’estació amb el nucli urbà de La Plana i Vila-seca o definir també itineraris per a vianants i bicicletes als nous vials perquè connectin amb la xarxa de carrils bici a les avingudes Bellissens i de Salou. Alhora, demanen un aparcament per a bicicletes segur a l’estació, com a altres parts d’Europa.
Finalment, suggereixen incorporar un disseny i mesures de construcció sostenible pel projecte de l’edifici o dotar de zones verdes i paviments drenats per evitar l’efecte illa de calor. A més, plantegen preveure solucions per mantenir l’accessibilitat dels camins rurals afectats i les activitats agrícoles.