Dissabte, 24 de maig de 2025
És notícia

La Palma acollirà la festa de cloenda del Passaport Cultural 2024/2025

Avatar photo
La festa es farà a La Palma i s’hi ha convidat l’alumnat dels centres educatius que participen del programa i  les seves famílies

Demà divendres 23 de maig, a  partir de les 17:30 h, se celebrarà la festa de cloenda del curs 2024/20205 del programa Passaport Cultural impulsat pel Pla Educatiu d’Entorn (PEE)  de Reus, i gestionat per la regidoria d’Educació i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus i l’equip de Llengua Interculturalitat i Cohesió del Departament d’Educació de la Generalitat.

La festa es farà a La Palma i s’hi ha convidat l’alumnat dels centres educatius que participen del programa i  les seves famílies. Així doncs des de les 17.30h i fins les 19.30 h  els assistents es trobaran amb tallers de manualitats, pintacares, un sorteig de llibres i jocs  i, per finalitzar, l’actuació de la coral  de l’escola Dr  Alberich i Casas Alberichor i el lliurament de Diplomes als participants del projecte que siguin a La Palma.

Aquest programa es va iniciar amb una escola pilot  l’any 2020 i actualment compta  amb  16 centres escolars  adherits.  El seu objectiu és connectar les oportunitats d’aprenentatge a través de les activitats culturals que s’organitzen a Reus, amb els infants i les seves famílies.  El passaport fa visible aquest aprenentatge invisible: a través de les seves pàgines els infants acrediten on han participar, el que els hi ha agradat i recullen una evidència amb el segell dels agents educatius que han impulsat l’actuació. Cada mes des del PEE es crea un catàleg d’activitats i s’envia als centres educatius perquè el puguin difondre entre les famílies dels nivells educatius participants alhora que treballar-ne la seva participació en els tutories.

Durant aquest curs s’han afegit noves activitats al catàleg com poden ser les sessions de cinema CINEXIC que s’han desenvolupat a diferents centres educatius i a la Palma o altres destinades a famílies, com esport adaptat,  dibuix, cuina, construcció d’una menjadora d’ocells, dansa, joc d’escapada per descobrir dones científiques, creació d’escenes amb siluetes, tallers de dies internacionals com del teatre, de la dona o de la terra,  acompanyament a fer rutes d’orientació, contes i llegendes catalanes o tallers de música en família per 0-3 anys. Però  el curs encara no s’ha acabat i per exemple el dissabte 7 de juny al Mas Iglésias es fa un jornada de circ social, prevista inicialment pel 10 de maig però que degut a la previsió de pluja es va haver d’ajornar. I durant tot el juny a ban da de les activitats de la Festa Major i entre altres encara tindrem més cuina, contes o acompanyament a rutes d’orientació. Podreu trobar la informació en  aquest enllaç.

El projecte forma part del compromís de la ciutat amb l’Educació a temps complert, anomenada Educació 360, que implica treballar per trencar la bretxa que es produeix entre la infància que té més oportunitats i la que menys, connectant els aprenentatges que es produeixen en tots els temps i espais de la vida de les persones i, per tant, vinculant escola, famílies i tots els recursos i actius de la comunitat, i vetllant per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torredembarra recull un 31 % més de residus per Setmana Santa

Notícia següent
parquing-pacha-pineda

L’històric pàrquing de Pacha La Pineda es transforma en zona verda

Notícies relacionades