Dinamització i millora dels polígons de Reus

03 de febrer de 2022 a les 10:19h

La regidoria d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Reus i l’Associació Empresarial dels Polígons Industrials de Reus (APIR) estan portant a terme una sèrie de trobades periòdiques per col·laborar en la posada en marxa d’accions per dinamitzar i millorar els polígons de Reus. El regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, va traslladar aquest dimarts als representants de l’APIR les principals línies de treball d’aquesta iniciativa.Des de la regidoria i l’IMFE Mas Carandell s’està avançant en la realització d’un estudi dels Polígons d’Activitat Econòmica (PAE) que inclogui:

  • La detecció de necessitats per a la dinamització i millora dels polígons d’activitat econòmica a Reus. Per portar a terme l’estudi, en els propers dies s’iniciarà una enquesta dirigida a les empreses ubicades als polígons que es farà extensiva a tot el sector empresarial de la ciutat.
  • L'actualització de la informació sobre els PAE de la ciutat de Reus amb l’objectiu d’identificar, anomenar i descriure’n les característiques de les diferents zones d’activitat econòmica industrials, així com treballar en la identificació de les empreses ubicades a cada polígon per poder incloure’n tota la informació al Geoportal de Reus.
Aquest estudi permetrà ampliar i potenciar el Geoportal amb la informació actualitzada del teixit empresarial de la ciutat, de les àrees industrials consolidades i les principals àrees de creixement.El regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, ha qualificat aquestes trobades com a “molt positives perquè ens ajuden a detectar les necessitats als polígons i a portar a terme una transformació dels aspectes que calgui millorar”. Prats s’ha mostrat partidari de seguir treballant en aquests “espais de transferència i intercanvi de coneixement amb els agents econòmics per implantar iniciatives que millorin la competitivitat de les empreses del territori”.Altres programes i accions dirigides a empresesEl regidor d’Empresa i Ocupació també va traslladar als representants de l’APIR informació relativa als programes i accions dirigides al sector empresarial de la ciutat en matèria de formació i d'estratègia d’ocupació per tal de copsar l’opinió dels representants empresarials.Entre altres accions, el regidor va exposar l’oferta oberta de formació contínua subvencionada; la creació d’un Consell Territorial de la Formació Professional, que ara es troba en fase de d’entrevistes i diagnosi; i el treball en les accions sorgides de l'Estratègia de Desenvolupament Socioeconòmic i l’Ocupació de Reus.Tanmateix va recordar que des de l’IMFE Mas Carandell s’ofereixen tots tipus de serveis a les empreses:
  • Borsa i portal d’ocupació i gestió d’ofertes de feina
  • Formació contínua subvencionada
  • Formació a mida
  • Consultoria de formació
  • Consultoria de Recursos Humans i selecció de personal
  • Participació en FP: acollida d’alumnat en pràctiques formatives
  • Possibilitat de contractació de persones amb subvenció o bonificació (30 Plus)
  • Suport a l’emprenedoria
  • Jornades i seminaris
  • Visites a empreses per detectar necessitats i oferir respostes.
Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit