Diumenge, 4 de maig de 2025
És notícia

Reus treballa en recuperar la Bassa Nova com a refugi climàtic i espai lúdic

Avatar photo
L’actuació també busca recuperar l’espai com a element patrimonial amb la restauració dels elements originals

L’Ajuntament de Reus ha presentat el nou projecte de recuperació de la Bassa Nova amb la voluntat de convertir-lo en un refugi climàtic i d’espai lúdic. La infraestructura, situada al voltant del passeig de la Boca de la Mina, data de finals del segle XIX i, malgrat que actualment es troba en desús, va ser un indret popular, alhora que servia per a l’emmagatzematge i distribució d’aigua. “Volem que sigui un espai lúdic vinculat a l’aigua i que la gent el gaudeixi apropant-s’hi”, ha defensat el regidor responsable d’Aigües de Reus, Daniel Rubio, qui ha detallat que la zona comptarà amb diversos espais d’ombra i descans, així com una zona de jocs. A més, es restauraran els elements originals per recuperar-lo com a element patrimonial.

Els treballs també preveuen l’enjardinament i la construcció de grades d’obra vista a la façana del camí de la pedrera del Còbic, que serviran com a zona de descans per als “nombrosos vianants i ciclistes que freqüenten aquesta ruta”. A més, es millorarà el camí que comunica el passeig de la Boca de la Mina amb l’esmentat camí de la pedrera del Còbic i que dona accés a la bassa. En conjunt, s’intervindrà una superfície de 3.907 metres quadrats amb un pressupost que supera el milió d’euros.

En els pròxims dies, el consistori posarà a exposició pública el projecte i, posteriorment, es traurà a licitació. Ho farà per segona vegada, després que el primer concurs quedés desert a principis del 2023.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Igualada posa en marxa l’Oficina de Transformació Comunitària

Notícia següent

Detinguda una persona de Deltebre en un operatiu contra el narcotràfic

Notícies relacionades