Dissabte, 21 de juny de 2025
És notícia

El projecte Buscar l’Agulla de Cambrils intentarà connectar la història local amb la ciutadania

Avatar photo
La programació iniciarà el 21 de juny i s’allargarà fins al 19 d’octubre i les entrades ja es poden reservar a la plataforma Eventbrite
projecte-buscar-agulla-cambrils

El projecte cultural Buscar l’Agulla de Cambrils ja ha donat a conèixer tota la programació i a partir d’avui a les 10h es podran reservar les entrades gratuïtament a través de la plataforma Eventbrite. Les activitats, programades entre el 21 de juny i el 19 d’octubre, es desenvoluparan en diversos espais de Cambrils i busquen generar experiències que connectin la història local amb els interrogants del present, tot oferint moments de trobada i reflexió.

Buscar l’Agulla proposa un recorregut que rememora el passat per mirar cap al futur. Visites guiades, tallers, projeccions i concerts formaran part d’una agenda pensada per apropar la ciutadania al patrimoni i als relats que han configurat la identitat del municipi, a través de la cultura, la memòria i la participació ciutadana.

Totes les activitats són gratuïtes, però moltes compten amb aforament limitat. Per aquest motiu, és imprescindible fer reserva prèvia a través de la plataforma Eventbrite: https://www.eventbrite.es/o/buscar-lagulla-111142874981.

Els programes de mà també es poden trobar en format físic a tots els equipaments culturals de Cambrils, a les botigues dels patrocinadors i a altres establiments del municipi.

Buscar l’Agulla, que es va presentar el passat febrer, és una iniciativa de les artistes Marina Carrión i Maria Borràs amb el suport del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Cambrils, el Museu d’Història de Cambrils, el Campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Diputació de Tarragona.

El programa d’activitats s’iniciarà el dissabte 21 de juny amb la inauguració de l’exposició immersiva a la Torre del Port, que es podrà visitar lliurement dins dels horaris de l’equipament o bé de forma guiada els dies 5 i 7 de juliol i 23 i 28 d’agost.

Altres activitats destacades són l’estrena del documental “Abans que s’ensorri” que es projectarà els dissabtes 26 de juliol i 27 de setembre al Cinema Rambla de l’Art, i un taller de mapatge col·lectiu per fomentar el diàleg intergeneracional sobre els canvis socials que tindrà lloc el 14 de juliol i el 28 de setembre al Centre Cívic les Basses. A més, el 21 de juliol es farà una sessió especial del taller per a joves de 12 a 17 anys que vulguin sortir al carrer per recollir històries i transformar records en un mapa creat entre tots els participants.

D’altra banda, el diumenge 22 de juny se celebrarà un Bingo tradicional Mariner cantat a l’antiga al Parc del Pescador; el diumenge 13 de juliol es presentarà el disc “Memòria cantada de Cambrils” a la Cripta de l’Ermita; i els dies 16 de juliol i 21 d’agost Maria Borràs oferirà un concert íntim en el marc de la instal·lació immersiva de la Torre del Port. L’última puntada del projecte es farà diumenge 19 d’octubre amb la presència de les artistes i informants que han participat en el projecte, col·laboradors i patrocinadors a la plaça del Pòsit de Cambrils.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Valls presenta l’Estiu Actiu 2025 amb més de 30 activitats

Notícia següent
sensellarisme-ocult-urv

La Universitat Rovira i Virgili alerta de l’increment del sensellarisme ocult

Notícies relacionades