El Centre Polivalent de Miami Platja va acollir la presentació dels resultats del diagnòstic de presència digital dels negocis turístics de Mont-roig i Miami Platja.
L’acte va comptar amb la participació de la regidora de Turisme, Yolanda Pérez, i de Juan Carlos Navarro, responsable de l’empresa Lypsum, encarregada de realitzar l’auditoria digital. L’estudi ha analitzat la presència digital de 147 negocis turístics del municipi, agrupats en sis categories: hotels i hostals, restaurants, allotjament rural, càmpings, guinguetes i immobiliàries.
La diagnosi s’ha dut a terme mitjançant una combinació d’eines i tècniques quantitatives i qualitatives, permetent avaluar aspectes clau com les pàgines web, les xarxes socials, la presència en plataformes especialitzades i la reputació digital.
70% dels negocis, amb web
Més del 70% dels negocis compten amb una pàgina web, però moltes presenten mancances en disseny, funcionalitat i adaptabilitat a dispositius mòbils. A més, es detecta una baixa optimització tècnica de SEO. També es destaca la manca de contingut en diferents idiomes.
Només el 60% dels negocis mantenen una activitat regular en xarxes socials, amb predomini de plataformes com Instagram i Facebook.
Davant d’aquesta situació, s’han identificat diverses oportunitats de millora:
- Optimització de la qualitat visual i tècnica de les pàgines web.
- Ús més estratègic de les xarxes socials per potenciar la interacció i la fidelització dels clients.
- Gestió professional de la reputació digital.
- Potenciació del SEO local.
Jornada formativa
Amb l’objectiu d’ajudar els establiments turístics a enfortir la seva presència digital, s’han programat sessions formatives que s’iniciaran el pròxim 10 de febrer i finalitzaran el 12 de març. Les formacions tindran lloc tots els dilluns de 9.30 a 13.30 h i els dimecres de 15.00 a 19.00 h.
Les empreses interessades poden inscriure’s al Pla de Formació des d’ara mateix mitjançant el següent enllaç: https://www.formacionsturisme.com/.