Dimarts, 15 d'abril de 2025
És notícia

Mont-roig del Camp aprova definitivament el Pla Local d’Habitatge

Avatar photo
El plenari també ha donat suport a dues mocions, d’ERC i Junts respectivament, sobre justícia de proximitat i la creació d’un servei residencial per a gent gran

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha aprovat definitivament el Pla  Local d’Habitatge (PLH) en el ple celebrat aquest dilluns 14 d’abril. El  document incorpora un nou text refós arran de les al·legacions  presentades per particulars i els grups municipals de Junts i ERC, així com  l’informe favorable de la Delegació Territorial d’Urbanisme. Tot i que  algunes de les aportacions han estat desestimades per estar ja  contemplades en el document, se n’han incorporat parcialment algunes.  EL PLH ha estat aprovat amb el vot favorable de l’equip de govern ( PSC i  IMM), ERC, VOX i l’abstenció de Junts. 

El PLH és l’eina que ha de guiar la política municipal d’habitatge durant els  pròxims sis anys (2025-2030). Parteix d’una diagnosi acurada de la  realitat urbanística, demogràfica i social del municipi, i estableix un  conjunt d’estratègies i actuacions concretes per garantir l’accés a un  habitatge digne i assequible per a la ciutadania. Inclou accions com la  creació d’un servei municipal d’habitatge, la promoció de lloguer social, la  rehabilitació d’habitatges i la regulació dels habitatges d’ús turístic. Es tracta d’un document estratègic que vol donar resposta als principals  reptes en matèria residencial del municipi, marcat per l’envelliment de la  població, l’augment de la demanda i l’alça dels preus. 

Dues mocions aprovades: Justícia de proximitat i residencia per a  la gent gran 

Per altra banda el plenari ha aprovat per unanimitat la moció d’ERC en  defensa dels jutjats de pau i la seva funció històrica com a eina de justícia  de proximitat. La proposta posa en valor el paper que han jugat al llarg  dels darrers 150 anys, especialment en processos de mediació. Un  document que a la vegada denuncia la pèrdua de competències com  l’oficiament de matrimonis civils arran del nou model de justícia. 

També ha prosperat una moció de Junts per impulsar la creació d’un  servei residencial amb suport integral per a la gent gran al municipi. El  text insta al consistori a elaborar una memòria valorada, promoure la  participació ciutadana en l’elaboració del projecte i col·laborar amb altres  administracions. L’equip de govern ha destacat que la creació d’una  residència per a la gent gran és un projecte clau del seu pla de mandat i  que s’estan explorant diferents models i vies de finançament per fer-ho  possible. En aquest sentit s’ha remarcat que l’opció que s’està treballant  va més enllà d’una residencia assistencial, sinó que també vol donar  servei a persones autònomes, però que necessiten serveis mèdics,  geriàtrics i psicològics, entre d’altres. La moció ha esta aprovada per  unanimitat.

S’aprova una modificació de crèdit per reduir l’endeutament  municipal 

Finalment, el plenari també ha aprovat altres qüestions com una  modificació de crèdit per amortització addicional de deute fins a 3 M  d’euros i s’ha donat compte de diversos expedients relacionats amb la  gestió econòmica i financera de l’Ajuntament. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
ajuntament-altafulla-endeutament

L’Ajuntament d’Altafulla es marca l’objectiu de reduir l’endeutament al 24%

Notícies relacionades