Les obres de la segona fase de l’avinguda de Barcelona i la Plaça Jaén ja estan finalitzades i aquest divendres 2 de juny s’obriran, de forma gradual, als vianants i als vehicles. Així s’ha acordat aquest dijous, després que l’Ajuntament de Mont-roig del Camp i l’empresa adjudicatària Tecnologia de Firmes SA hagin signat l’acta de recepció, un cop s’ha comprovat que es troben totalment acabades i en condicions de posar-les al servei de la ciutadania.
Recordem que la segona fase de les obres de l’avinguda de Barcelona ha inclòs el tram comprès entre les avingudes de Cadis i Màlaga, mitjançant un projecte continuista amb la remodelació de la primera fase. Les obres han contemplat des de l’ampliació de l’espai destinat als vianants a la creació de carril bici, passant per la instal·lació de noves parades d’autobús; la plantació de nou arbrat i zones enjardinades, així com nou mobiliari urbà i il·luminació, col·lectors d’aigües pluvials i residuals.
Destaca que aquest projecte també ha contemplat la reurbanització de la Plaça Jaén, convertint-la en una plataforma única i amb la incorporació d’una important i moderna zona de jocs infantils. Així, la zona lúdica de la plaça de Jaén incorpora algunes de les darreres novetats en aquest tipus d’espais d’oci i socialització al carrer. Tot plegat, amb l’objectiu que aquesta nova plaça es converteixi també en un espai referencial de Miami Platja.
Termini i cost de les obres
Cal destacar que els treballs van iniciar-se el mes d’abril de 2022, que el termini per executar-los era d’un màxim de 15 mesos i que han finalitzat en menys de 14 mesos, és a dir, abans del previst.
Pel que fa al cost de l’obra aquest ha estat de 2.306.098,83 € (IVA inclòs). Cal remarcar que per aquest projecte, el mes de desembre del 2022, l’Ajuntament va rebre una subvenció d’1,8 milions d’euros dels fons de recuperació europeus.
Aquesta subvenció dels Next Generation gestionada pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme representa el 80% del cost del projecte i destaca perquè a més de les obres de remodelació i la jardineria també inclou una part d’accions destinades a millorar el comerç de la zona, com ara la instal·lació de pantalles led, la creació de campanyes promocionals així com la formació i capacitació digital específica per al comerç de l’avinguda.