Dissabte, 8 de febrer de 2025
És notícia

Activitats de salut al Mercat del Carrilet amb motiu del Dia Mundial de l’Obesitat

Avatar photo

Totes les iniciatives de formació i prevenció en l’àmbit de la salut que es programen als Mercats de Reus tenen molt bona acollida

Amb motiu del Dia Mundial de l’Obesitat, la Regidoria de Salut i Ciutadania en col·laboració amb els centres d’atenció primària de Reus i els Mercats de Reus han organitzat dues activitats de salut comunitària al Mercat Central i al Mercat del Carrilet.

L’equip de nutricionistes i fisioterapeutes del CAP Marià Fortuny serà demà, 1 de març al matí a partir de les 10 hores, al Mercat del Carrilet, realitzant controls antropomètrics a totes les persones que s’acostin al punt d’informació. En aquest punt informatiu s’oferiran consells d’alimentació i d’activitat física i es resoldran dubtes i consultes. També s’oferirà informació sobre recursos per a la realització d’activitat física per a tots els nivells i ritmes.

El control antropomètric és una avaluació de les mesures físiques i característiques corporals d’una persona (alçada, pes, circumferència de la cintura, perímetre del braç o plegament cutani) que permet fer una avaluació de la composició corporal, el creixement i l’estat nutricional d’una persona.

D’altra banda, amb la col·laboració del Centre d’Atenció Primària Marià Fortuny i el Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya, s’organitzarà de nou el taller per aprendre a comprar productes de proximitat, saludables i que tinguin una millor relació qualitat nutritiva/preu. Això serà el 3 de març, a les 11 hores, al Mercat del Carrilet.  El passat mes de novembre de 2022 ja es va portar a terme amb molt bona acollida aquest mateix taller al Mercat Central. Els assistents realitzaran una ruta per diverses parades per aprendre a comprar producte de proximitat i de temporada, per preparar menús saludables i que permetin millorar l’economia familiar.

Aquest taller complementa les activitats del punt de control biomètric per donar resposta a la detecció d’una manca de bons hàbits de compra que són la base d’una dieta rica, variada i saludable. El preu creixent dels productes alimentaris fa que sovint es prioritzi la compra de productes elaborats industrials i poc saludables. En aquest taller es comprovarà que comprar bo, sa i barat és possible si sabem com seleccionar els productes i planificar els nostres menús. Les inscripcions pel taller es poden fer al punt de Control biomètric el dia 1 de març.

Totes les iniciatives de formació i prevenció en l’àmbit de la salut que es programen als Mercats de Reus tenen molt bona acollida, tant entre clients com paradistes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els bars de Mont-roig i Miami Platja es disputen el guardó a millors patates braves

Notícia següent

El Teatre Auditori del Morell rep La pell fina, de Flyhard Produccions

Notícies relacionades