L’alcalde de Cambrils i la regidora d’Educació participen a l’assemblea de l’escola La Bòbila

Avatar photo

Els delegats i les delegades de les aules de 3r a 6è han explicat els acords que han pres sobre com els agradaria que fos el voltant del centre educatiu

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, i la regidora d’Educació, Ingrid Duch, han participat avui, 27 de febrer, a la segona assemblea de l’escola La Bòbila de Cambrils. Durant la reunió, els delegats i les delegades de les classes de 3r a 6è han explicat les conclusions a les quals ha arribat cada grup sobre com els agradaria que fos el voltant de l’escola.

El dia 16 de gener es va portar a terme la primera assemblea d’escola des que es va haver de suspendre el projecte per la pandèmia. En aquesta primera trobada, es van presentar els nous delegats i delegades, i durant les setmanes posteriors els nens i les nenes van fer debat a l’aula i van aportar idees per millorar l’entorn.

 

Els delegats i delegades, escollits per les seves classes, van recollir totes propostes que van sortir a les assembles de la seva classe per presentar-les a l’assembla d’escola juntament amb les coordinadores de cicle d’educació primària i l’equip directiu, encapçalat pel director, Marc Gil.

El projecte “Parlem-ne!” va néixer el curs 2017-2018 amb la voluntat de fomentar la participació de l‘alumnat de l’escola i crear les condicions perquè pugui ser una realitat quotidiana en la vida del centre educatiu. La iniciativa es concreta en actuacions i metodologies orientades a desenvolupar competències personals per formar persones responsables i una ciutadania compromesa i solidària.

 

El nomenament de delegats i la realització d’assemblees de classe i d’escola són estratègies que ajuden i motiven l’alumnat d’educació primària a participar en les activitats de l’aula, del centre i de l’entorn, faciliten la seva presència en la vida del centre, el diàleg i la coresponsabilització.

En resum, afavoreixen el compromís de l’alumnat en l’activitat educativa i propicien la seva formació en els hàbits democràtics de convivència. A l’educació infantil es realitza una primera aproximació a aquest projecte amb les converses en rotllana.

En les assemblees anteriors l’alumnat havia reflexionat sobre com volien que fossin els patis i fins i tot com els agradaria que fos l’escola. De tot el treball realitzat, van sorgir tot un seguit d’idees per millorar i l’escola va introduir noves activitats, espais i jocs proposades pel propi alumnat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els vikings de la comparsa Platinum es fan els amos del Golf Costa Daurada

Notícia següent

Primera reunió de la Comissió Nacional de Protecció Civil d’Andorra

Notícies relacionades