Dilluns, 23 de juny de 2025
És notícia

Els infants de Reus protagonitzen una nova experiència educativa a través de la tecnologia

Avatar photo
Els alumnes de l’Escola Prat de la Riba han expressat un gran entusiasme per la nova forma d’aprendre matemàtiques
espai-boule-reus-matematiques

L’Escola Prat de la Riba de Reus ha acollit una experiència educativa pionera durant el segon trimestre del curs 2024-2025, en què alumnes de 5è i 6è de primària han treballat les matemàtiques d’una manera creativa, visual i significativa mitjançant el disseny i la impressió 3D. Aquesta iniciativa, impulsada per Espai Boule en col·laboració amb PaskleMakerStudio, ha tingut com a objectiu principal acostar els continguts matemàtics al dia a dia dels infants a través de la tecnologia i el pensament creatiu.

Al llarg de dotze sessions setmanals, els alumnes han aprofundit en conceptes com les proporcions, els decimals, els polígons i el càlcul d’àrees i volums, tot aplicant-los en projectes de disseny digital. Mitjançant tauletes, llapis òptics i impressores 3D, han creat les seves pròpies figures i objectes, que després han pogut veure materialitzats físicament. Aquest procés ha permès que l’alumnat visqués les matemàtiques de manera tangible i propera, i que es convertís en protagonista del seu propi aprenentatge.

Així, els resultats qualitatius obtinguts del projecte són positius. Els infants han mostrat un gran entusiasme per les matemàtiques, han millorat la comprensió de conceptes abstractes i han desenvolupat una nova mirada cap a aquesta àrea sovint percebuda com a difícil o avorrida.

Segons Denis Pascal, director de PaskleMakerStudio i responsable de les sessions, “hem aconseguit comentaris i idees d’infants que abans no s’havien sentit capaços de gaudir amb les matemàtiques. I això, ja és una victòria”. La proposta ha demostrat ser especialment efectiva amb alumnes que sovint queden al marge de les experiències educatives innovadores, ja sigui per dificultats econòmiques o pel seu rendiment acadèmic.

Des d’Espai Boule es valora molt positivament aquest pilotatge, i ja s’està treballant per convertir-lo en una metodologia escalable que pugui ser implantada a altres escoles. La iniciativa mostra que les matemàtiques també poden ser un espai d’expressió, creativitat i motivació, i que la innovació educativa és clau per fer-les accessibles i estimulants per a tot l’alumnat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
pintura-aire-lliure-la-canonja

La Canonja s’omple d’artistes amb el Concurs de Pintura Ràpida

Notícia següent

Un operari de grua mor atropellat per un camió mentre atenia un vehicle avariat

Notícies relacionades