Els diferents cossos policials tindran accés a la base de dades de l’Associació per a la Defensa de la Marca (ANDEMA), fet que els permetrà tenir un contacte directe amb els fabricants de les grans marques per detectar productes falsificats. D’aquesta manera, quan els agents facin operatius relacionats amb la propietat intel·lectual podran contrastar ràpidament amb les empreses si el material intervingut és autèntic o és una imitació. Aquest dimecres a Cambrils s’ha celebrat una jornada de formació a més de 150 policies per part de representants d’ANDEMA per saber detectar quins punts determinen la falsificació d’un producte i els Mossos d’Esquadra han signat un conveni de col·laboració amb l’entitat.
El cap de la regió policial del Camp de Tarragona, Vicenç Lleonart, ha destacat que més enllà del top manta als carrers el gran problema actual en matèria de propietat industrial són les vendes per internet. Lleonart ha afirmat que el 50% dels joves compren productes falsificats, majoritàriament a través d’aplicacions i que la conscienciació i la formació a la ciutadania és clau per lluitar-hi.
El director general de la Policia, Josep Lluís Trapero, també ha fet referència a aquest aspecte durant el seu discurs de cloenda de la jornada de treball, en la qual ha posat de manifest la complexitat de la problemàtica que afecta no només les imitacions, sinó també immigració, màfies i mercat laboral. Així mateix, Lleonart ha explicat que ja treballen en la campanya de Setmana Santa als municipis costaners per lluitar contra les falsificacions i el top manta i ha apuntat que els diferents cossos policials hi treballen conjuntament.
Per la seva banda, el director general d’ANDEMA, Gerard Guiu, ha celebrat que s’hagi dut a terme la jornada per tal de “compartir coneixements, dificultats i repetes de futur”. L’entitat agrupa més d’un centenar de marques de tot l’Estat de sectors com el calçat, el tèxtil, el farmacèutic o la ciberseguretat i a la base de dades en la qual les policies hi tindran accés hi ha els contactes de més de 1.400 marques. Guiu ha indicat que els falsificadors “cada vegada utilitzen tecnologies més sofisticades per copiar” i ha posat el focus en el fet que els consumidors siguin conscients que comprar imitacions els perjudica perquè perden “tots els drets i les garanties”.