Dimarts, 15 d'abril de 2025
És notícia

El Barri Montserrat de Reus compleix els primers set dies amb el nou sistema de recollida de residus porta a porta

Avatar photo
Tot i algunes incidències puntuals l’Ajuntament valora un seguiment “molt positiu”

El Barri Montserrat de Reus ha sigut la primera zona de la ciutat on s’ha instal·lat el nou sistema de recollida de residus porta a porta després de la prova pilot que es va dur a terme en una petita dimensió a algunes zones situades als afores de la ciutat. La data d’inici va ser el passat dilluns 7 d’abril, tot i això, els veïns encara van poder fer ús dels contenidors als carrers per tal de facilitar l’adaptació. Així doncs, avui, dia 14 d’abril, l’Ajuntament de Reus ha informat que, amb motiu de l’acompliment de primera setmana de vigència, el nou sistema començarà a funcionar de manera exclusiva

Els responsables d’exposar el balanç de la primera setmana han sigut els regidors Daniel Rubio, regidor de l’àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública i Daniel Marcos, regidor de Via Pública que en termes generals extreuen un seguiment “molt positiu“, no obstant això, exposen que els primers dies van detectar incidències puntuals en relació amb bosses deixades sense cubell o fraccions mal separades, però ho consideren com a casos anecdòtics.

Les dades actuals indiquen que un total 415 domicilis són els que es registren dins del Barri Montserrat i en aquests moments un 70% dels immobles ja han reclamat el material de recollida necessari, d’aquesta manera, informen que les persones que no l’han rebut ho podran fer aquesta setmana al local social o als punts d’atenció amb educadors ambientals en horari de matí i tarda.

Aquest projecte representa un pas endavant per a la millora de la separació de residus de la ciutat, amb una dinàmica que consisteix a lliurar els residus al servei municipal de recollida davant de la porta de casa, en uns dies i hores determinats per a cada fracció. Alhora, també és una acció la qual l’ajuntament confia és que serà un punt important per tal d’apropar Reus en l’assoliment dels objectius europeus de recollida selectiva.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
festa-major-estiu-parets-valles

La 30a edició de la Festa de la Pedra del Diable protagonitzarà la imatge de la Festa Major d’Estiu de Parets del Vallès

Notícia següent

Mor l’exregidor de Cambrils Joan Estrada Oriol

Notícies relacionades