El Ball de Cavallets de xocolata és a partir d’enguany la nova creació que s’incorpora a les mones de xocolata que realitza el forn de pa i pastisseria Huguet de Reus. La presentació del nou element s’ha fet avui divendres 4 d’abril a la tarda, al carrer de l’Alcalde Joan Beltran, davant de l’establiment promotor, i ha comptat amb l’assistència de l’alcalde sa de la ciutat, Sandra Guaita; el regidor de Cultura i Política Lingüística, Daniel Recasens, i altres regidors i regidors de l’Ajuntament, a més dels portadors del Ball de Cavallets de Reus.
La col·lecció d’elements del Seguici Festiu de Reus és una proposta que van començar el 2009 amb una reproducció de la Mulassa i, els anys següents, va tocar el torn de l’Àliga de Reus i de l’Indi que, va passar a tenir l’any 2022, quan va fer la figura de la Índia de xocolata. La tradició de fer aquestes reproduccions en xocolata ha fet que any rere any s’esperi quin és l’element seleccionat, una tradició que va interrompre únicament a causa de la pandèmia.
Entre la col·lecció es pot trobar un 3 de 9 dels Xiquets de Reus, el gegant Carrasclet, els gegants Vitxets de Reus, els Japonesos, el Drac de Reus, el Basilisc, el Lleó de Reus i, fins i tot, el campanar. Les darreres propostes van ser el Bou de Reus, la Índia, la Víbria i la darrera de l’any passat, la Cucafera.
La mona del Ball de Cavallets de xocolata que s’ha presentat enguany ha estat dissenyada, com la resta d’elements del Seguici Festiu, per l’escultor Manel Llaurador. Inclou les tres xocolates: blanca, pel cavallet blac; amb llet, pel cavallet marró, i xocolata negra, per la base. Aproximadament pesa 500 grams, i també s’han fet servir els colors vermells, groc i lila pels guarniments. Pel que fa al preu, hi ha dos models possibles: la figura amb dos cavallets, que costa 60 euros, o un cavaller més l’Àngel o el Macer, que en costa 48,50 euros.